Daniel Grude Startet 27.April.2014 Link til dette innlegget Startet 27.April.2014 Hei, har en mariner 30hk motor som plutselig begynte å død av når jeg gir full gass. Den sviver fint på tomgang, starter lett, men den bare dauer av når jeg skal få båten opp i plan. Viss noen av dere har ide om hva det kan være så trenger jeg litt tips! Jeg tenker på at det kan være pluggene, bensinfilteret eller at jeg rett og slett har for mye olje i bensinen?Takker for svar! Sitér dette innlegget Link to post
Søringen Svart 27.April.2014 Link til dette innlegget Svart 27.April.2014 (redigert) Høres ut som om motoren ikke får nok bensin når du drar på. Det første som faller meg inn er at det er behov for en rens av dyser / luftkanaler i forgasser. Men kan være verdt å begynne fra tank og sjekke oppover. Greit å prøve enkle bøtemidler først. Skru ut dreneringsskrue i flottørkammer, og la drivstoff som står der renne ut. Sikker på at bensin på tank er OK, og fri for vann og skitt? Hvis gammel bensin på tank, ville jeg tømt og rengjort tank grundig, fylt opp med ny bensin med en skvett kondensfjerner i. Pump inn ny bensin og prøv om forandring. Evt kan du prøve å pumpe på blæra på bensinslangen mens du kjører for å se om det hjelper. Går jo an å prøve å bytte plugger før du evt tar en forgasser-rens. Bruk forgasser-rens og trykkluft for å rengjøre og blåse ut av alle dyser og småkanaler i forgasser(e) hvis ikke annet over hjelper. Redigert 27.April.2014 av Søringen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
jerognal Svart 27.April.2014 Link til dette innlegget Svart 27.April.2014 Prøv å pumpe på slange mens du kjører med full gass. Går den da er det feil på bensinpumpe mest sannsynlig. Hjelper det ikke å pumpe har du et problem med forgassser. Flottør som ikke virker som den skal og gasseren tømmes for bensin. Eller sjit i en dyse. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.