Geir Hel Startet 27.April.2014 Link til dette innlegget Startet 27.April.2014 Båt og motor er ny for meg og å hadde masse vann i dieselen så eg tømte sikkert 6-7 liter fra tanken etter 15 min på henteturen da den stoppa. Dagen etter når eg starta den så stoppa den etter 5 sec.vann i hele diesel linja, koble ifra tanken å kobla til ein 30 liters påhengstank, skylte diesel linja å satt på nye filtrer. skrudde ut tappepluggen under dieselpumpa,da eg kansje trudde det kunne være vann der også. Fikk start å tok ein tur med den (jaga på tomgang og litt på turtall) Fikk 2000rpm å hørte den jaga litt, så når eg slapp gassen å ga bånn gass igjen fort, så gikk motoren høyere enn 2000rpm før den momentant datt til 2000rpm Dagen etter fant eg ut at det sko være olje der eg tappa fylte på olje (nå ryker den mye mindre) Men får ikke mere enn 1800rpm 2300 rpm i fri (ska ha 2500) Justerings skruen for maks turtall er borte,så det er ikke noe å hente der. Så er det noen tips ka eg kan gjøre selv? har denne justerings skruen bak pumpa noe med diesel justering å gjøre Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Hjeltefjord Svart 27.April.2014 Link til dette innlegget Svart 27.April.2014 Hei.Skal være et filter i matepumpen også.Sjekk om dette kan være fullt i dritt.Ellers er du helt sikker på.at du nå har sjekket opp i og fått rengjort resten av dristofflinja? Sitér dette innlegget Link to post
Geir Hel Svart 27.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.April.2014 Har ikke sjekka matepumpa nei. Tar det i morgen Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Roger og Olina Svart 28.April.2014 Link til dette innlegget Svart 28.April.2014 Ikke rør den skruen Her kan du justere deg langt bort slik at du i værste fall ikke får startet den. Her ser du bilde fra samme pumpe, men 3 cyl. PS! Hvilken Olje tok du på pumpa? Sitér dette innlegget Link to post
Roger og Olina Svart 28.April.2014 Link til dette innlegget Svart 28.April.2014 I og med at den vandrer/jager på turtallet, så er det helt klart noe skit som ligger en eller annen plass. Det kan faktisk ligge en vannpærle i pumpa. Så det er lurt om du lufter denne også. I tillegg, så hadde jeg luftet hver og en av dysene også. Her kan det også ligge en vannpærle og hindre. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 28.April.2014 Link til dette innlegget Svart 28.April.2014 Det er to lufteskruer på pumpa, her du lufta på begge, OG på kvart dyserør? Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Geir Hel Svart 28.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.April.2014 Jaginga forsvant når pumpa fikk 10/40 olje,men mista 200 rpm. Ska rengjøre fødepumpa etter jobb i dag Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Roger og Olina Svart 28.April.2014 Link til dette innlegget Svart 28.April.2014 Den skal ha SEA 30 olje Sitér dette innlegget Link to post
Geir Hel Svart 28.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.April.2014 Den skal ha SEA 30 olje Da blir det oljeskift Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Roger og Olina Svart 28.April.2014 Link til dette innlegget Svart 28.April.2014 Det er en tappeskrue under. Så er det en skrue på siden. Du fyller helt til det renner ut av den. Da har den det nivået den skal ha. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.