larsen2000 Startet 27.April.2014 Link til dette innlegget Startet 27.April.2014 Har plutselig fått problemer med vakkel i tilhengerlyset og har funnet ut at det sitter i hunnkontakten til bilen. Har demontert kontakten og den ser helt strøken ut både ved ledningene og i selve kontakten, kan nesten speile meg i metallet. Bilen er 2011 modell og det er "ny" type kontakt. Likevel kommer og går lyset. Noe annet jeg kan gjøre enn å bytte hele kontakten? Sitér dette innlegget Link to post
catano Svart 27.April.2014 Link til dette innlegget Svart 27.April.2014 Hei. Siden det er som speil er ikke feilen der. Hva med kontakten ( hankjøn) ? På min henger kom og gik baklysa som de selv ønsket og vi dunket og jobbet med pærene og fikk lys for en stund. Så for ca 1 år siden tok jeg jobben med å demonstrerer baklysa, strammet de leppene som hviler mot pærene satte i pærer og førte hele holderen og pærer på plass i lykten, og siden da virker det. Mvh Catano Sitér dette innlegget Mvh catano Link to post
larsen2000 Svart 28.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.April.2014 Det er bilkontakten, lyset kommer og går ved å rugge på kontakten og samme feil oppstår med to ulike hengere. Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 28.April.2014 Link til dette innlegget Svart 28.April.2014 Husk å alltid vri lysbryteren i bilen over på posisjon 2 når du drar henger. På nivå 1, det særnorske nivået der du ikke kan tenne fjernlysene, er spenningen lavere, og du kan ødelegge releet i bilen dersom du kobler til en henger med masse ekstra lys.. Problemet ditt er neppe der, men bruker du adapter mellom bil og henger? Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Jens_P Svart 28.April.2014 Link til dette innlegget Svart 28.April.2014 "Pinnene" i kontakten er ofte splittet og har en tendens til å bli klemt sammen. Forsiktig med en skrutrekker i sprekken her for å utvide de kan bøte på dårlig kontakt. Annet kjent problem er feil på jording til tilhenger. Ses ofte ved gale lys og mange lys på hengeren tennes til feil tidspunkt. Som regel lyser de svakere enn normalt da. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
larsen2000 Svart 28.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.April.2014 Lyset står i autoposisjon som det alltid har gjort, er ikke adaptor. Sitér dette innlegget Link to post
larsen2000 Svart 28.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.April.2014 Har som nevnt prøvd med to ulike hengere, begge i tillegg 2014 modeller. Må være hunnpinnene som han utvidet seg i tilfelle, men får ikke klemt dem noe sammen. Hunnpinnene på hengerne er "solid" så får ikke utvidet de noe :( Sitér dette innlegget Link to post
valvolainen Svart 28.April.2014 Link til dette innlegget Svart 28.April.2014 Du har prøvd med en rens og litt vaselin på etterpå? Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 28.April.2014 Link til dette innlegget Svart 28.April.2014 Lyset står i autoposisjon.Da hadde jeg startet med å kontrollere om det er rett fin din bil.Familiens Renault må ha tåkelyset bak tent for at hengerlyset skal virke. Finnes mange fiffige løsninger fra kreative forhandlere. Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Kimsdal Svart 28.April.2014 Link til dette innlegget Svart 28.April.2014 Vist bilen er 2011 modell så har du vell nybilgaranti??? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.