Jump to content

Vakkel i bilens tilhengerkontakt - finner ikke feilkilden

larsen2000

Recommended Posts

Har plutselig fått problemer med vakkel i tilhengerlyset og har funnet ut at det sitter i hunnkontakten til bilen. Har demontert kontakten og den ser helt strøken ut både ved ledningene og i selve kontakten, kan nesten speile meg i metallet. Bilen er 2011 modell og det er "ny" type kontakt. Likevel kommer og går lyset.

Noe annet jeg kan gjøre enn å bytte hele kontakten?

Hei.

Siden det er som speil er ikke feilen der.

Hva med kontakten ( hankjøn) ?

På min henger kom og gik baklysa som de selv ønsket og vi dunket og jobbet med pærene og fikk lys for en stund.

Så for ca 1 år siden tok jeg jobben med å demonstrerer baklysa, strammet de leppene som hviler mot pærene satte i pærer og førte hele holderen og pærer på plass i lykten, og siden da virker det.

Mvh

Catano

Mvh

catano

Husk å alltid vri lysbryteren i bilen over på posisjon 2 når du drar henger.

På nivå 1, det særnorske nivået der du ikke kan tenne fjernlysene, er spenningen lavere, og du kan ødelegge releet i bilen dersom du kobler til en henger med masse ekstra lys..

Problemet ditt er neppe der, men bruker du adapter mellom bil og henger?

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

"Pinnene" i kontakten er ofte splittet og har en tendens til å bli klemt sammen. Forsiktig med en skrutrekker i sprekken her for å utvide de kan bøte på dårlig kontakt.

Annet kjent problem er feil på jording til tilhenger. Ses ofte ved gale lys og mange lys på hengeren tennes til feil tidspunkt. Som regel lyser de svakere enn normalt da.

Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! :smiley:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...