blackdev Startet 27.April.2014 Link til dette innlegget Startet 27.April.2014 Etter ett par år med jolle så har jeg bestemt meg for å bytte inn mine Amcars mot ny båt av skikkelig størrelse igjen. Mye å velge i, vurderer akkurat nå de to båtene som nevnes i overskriften, Bayliner er en smule sliten men har en forholdsvis ny Steyr 256 montert. Skilsø har en VP TAMD 31A som ikke fungerer som den skal, selger beskriver det på følgende måte: "Jeg var i dag i båthavnen og kjørte motoren i 1 time .Brukte ikke vann .ingen vann i olje. Når jeg sakket på brått så stoppet den men startet med en gang. Av og til når jeg gir full gass så er det akkurat som om den ikke får diesel." VP har vært ute av båt og er heloverhalt i følge selger, hadde det ikke vært for det så hadde jeg tippet på tett dieselfilter, nå driver selger i båtbransjen selv så jeg blir litt skeptisk på om det kan være noe mere komplisert og dyrere på gang, hva mener ekspertisen? Baylineren trenger mye jobb, har ligget ute de siste årene, skroget er pusset ned under vannlinjen og bunnsmurt nå, over vannlinjen er det polert opp i dag iflg selger, mens overbygg ser møkkete ut og treverket har blitt grått og stygt, det er også en liten vannlekkasje i forkant av kabin som må tettes og trekket der må byttes. Så nå er valgets kvaler tilstede, er ikke alle som tar Amcar veteraner i bytte heller så markedet mitt er en smule mindre enn for de av dere som handler cash Sitér dette innlegget PO Scand 7600 Dynamic VP KAD32X-Fjord 21 Weekender AQ 260 v8X- Nidelv 24 Link to post
Hekkbølgen Svart 28.April.2014 Link til dette innlegget Svart 28.April.2014 Her ikke mye peiling på nevnte båter, men her har du en Skilsø med annerkjent motor MEN med en ukjent feil. Feil på motor kan koste svært mye.. Er ikke speislet fan av Bayliner båter men Steyer motorer går vel for å være kurrant. Baylineren trenger mye jobb skriver du. Er det kun vask, rubbing og polering og treverksarbeid så tror jeg kanskje jeg ville foretrukket det fremfor en høyst usikker motor som i værstefall ender med at du må ha ny motor. Du har ikke noen med god Volvo kunnskap som kan være med å sjekke litt. Kan være en bagatellgreier, men kan også være voldsomme greier. Lykke til med pest eller kolera :-) Sitér dette innlegget Link to post
snurresprett Svart 28.April.2014 Link til dette innlegget Svart 28.April.2014 Hei, har kikket mye på lignende båter.. selv så må jeg innrømme at de Baylinerene faktisk er litt fine båter.. du får utrolig mye for pengene! og det er liten tvil om at en nyere motor er og foretrekke. Vet at mange båt entusiaster hånler av amerikanske båter, men at du får mye er det liten tvil om. Går det på enklere ting som polering\shining så er jeg ikke i tvil om hva jeg hadde valgt:) Selv så har jeg en liten weekend cruiser fra Bayliner, og er meeget fornøyd! Det er en 2355, og den kan fint sammenlignes med større båter når det kommer til utnyttelse av plass og hva man faktisk får for penegene. når jeg forteller hva jeg har gitt for den båten så er det en del som får litt hakeslipp:) man får utrplig mye for pengene. Sitér dette innlegget Link to post
Baatlaus Svart 28.April.2014 Link til dette innlegget Svart 28.April.2014 Hei Er i utgangspunktet innstilt på at Bayliner gir utrolig mye båt for pengene. Derfor ville jeg ikke engang vurdert videre mot en Skilsø. Steyr er nok gode motorer og hadde ikke vært videre bekymret for den, men! En 2958 med en Steyr er kraftig undermotorisert og i seg selv grunn nok til å styre langt unna. Ville selv ikke kjøpt 2958 med en motor da denne er kraftig baktung og ikke spesielt snill mot et drev. Se heller mot 2855(285) eller 2858 eller 3258. Hva er budsjettet ditt? Lykke til! :) Sitér dette innlegget Link to post
Baatlaus Svart 28.April.2014 Link til dette innlegget Svart 28.April.2014 Liten ting til. Finn deg en Bayliner som er 94-95 eller nyere. Overgangen til ny eier tok litt tid og det meste av kvalitet ble bedre på den tiden. Tenker spesielt på skrog og tetthet i forhold til dører, vinduer, fenderlist ol. Sitér dette innlegget Link to post
blackdev Svart 28.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.April.2014 Takker for alle gode innspill, det er til stor hjelp i videre vurdering! Når det gjelder budsjett Baatlaus så ligger pengene i to Amcars, en 1969 Mercury Cougar convertible og en 1986 Corvette Indy 500 Pacecar convertible, bytter jeg begge biler samlet så ligger da budsjettet på ca 320-330000, problemet er vel heller å finne en båteier som vil ta begge bilene som betaling, skjønt eiere av Bayliner har jo en viss sans for amerikansk kvalitet! Sitér dette innlegget PO Scand 7600 Dynamic VP KAD32X-Fjord 21 Weekender AQ 260 v8X- Nidelv 24 Link to post
POL Svart 28.April.2014 Link til dette innlegget Svart 28.April.2014 Har selv en Bayliner 2858 som jeg har montert inn en Steyr 256 i. Er tilkoplet et 290 DP drev. Er godt fornøyd med motoren. Har logget vel 26 knop på fullt/4400 rpm. Marsjer/planer fint på 21/22 knop på 3600/3800 rpm.Synes dette er en ok fart. Er vel kanskje litt subjektiv, men synes 2858 er en penere båt enn 2958. Båten er en veldig god sjøbåt. Har fått prøvd seg i ganske så rufsete vær. Synes båten er romslig med god plass.Synes nyere utgaver av 2858/258 virker mye mer baktung enn min. Kan ellers nevne at jeg har totalrenovert båten fra kjøl til topp. Absolutt alt er skiftet ut/oppgradert inne som ute.Nærmer seg vel snart 1000 arb.timer. Galskap vil vel mange si at det er å bruke så mye tid og penger sett i lys av dagens båtmarked.Men så var det gleden da med å ha en båt som du vet er i topp stand. Kan på det varmeste anbefale en Bayliner under forutsetning at båt og motor er i ok stand. Sitér dette innlegget Link to post
blackdev Svart 1.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2014 Takker for svar, har en mistanke om at Baylinern er gamlebåten til Kjelli her inne på forumet, hvis den ble solgt i 2006? Men nå ser den noe lurvete ut dessverre, men har veldig lyst på en skikkelig båt alikevel :-) Sitér dette innlegget PO Scand 7600 Dynamic VP KAD32X-Fjord 21 Weekender AQ 260 v8X- Nidelv 24 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.