bergie Startet 29.April.2014 Del på Facebook Startet 29.April.2014 (redigert) Jeg har en Yanmar 4JH-HTE på 66 HK i min båt. Satte inn et RACOR 120A forfilter i fjor sommer. Dette har en kapasitet på 57 l/t. Har nå i ettertid blitt usikker på om det er nok. Har ikke opplevd problemer etter at filteret ble montert, men, som sagt, usikkerheten har kommet krypende... Noen her som kan si noe om hvor mye dieselpumpen på denne motoren sirkulerer i løpet av en time? Hvor stor kapasitet bør et slikt filter til denne motoren ha? Redigert 29.April.2014 av bergie (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 29.April.2014 Del på Facebook Svart 29.April.2014 Hadde en 66hk tidligere før jeg hoppet opp til 72hk og er helt sikker på at det filteret du har er rikelig, har ikke tall foran meg nå men er sikker. Sitér dette innlegget Link to post
bergie Svart 29.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.April.2014 Takk for svar. Beroliget en usikker sjel Gjorde et grundigere søk på nettet. Kom da over service manualen for motoren. Her står det at pumpen har en kapasitet på 230 cc/minutt ved 1500 omdreininger. Det skulle gi ca 14 liter/time. Øker man turtallet til 3000 omdreininger, skulle man tro at pumpen da sirkulerer ca 28 liter/time..... Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 1.Mai.2014 Del på Facebook Svart 1.Mai.2014 Skulle jo tro det men ved økt turtall vil også båten gå lettere, hvis du har trimplan da. Er båten grodd under så er tanken tom før du aner, ikke at jeg har prøvd det da Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.