MrEllingsen Startet 29.April.2014 Link til dette innlegget Startet 29.April.2014 Hei, Fikk med en flott båt ved en fritidsbolighandel vi gjorde i fjor høst. Båten er av merket Twigg og skal være basert på Ranas 530 evt. 17 Fisk(iflg. selger er den laget på lisens). Jeg har søkt høyt og lavt etter både merkenavnet Twigg og denne båten spesielt, men finner ikke det dugg. Det eneste jeg har funnet etter søk på Twigg, er noen små plastbåter på AutoDB. Spørsmålet blir da om noen av dere har kjennskap til Twigg og kanskje denne utgaven? Båten skal være produsert på 80- tallet og fremstår som svært velholdt og lite brukt. Står påmontert en Yamaha 55HK. Planen er å selge, men mulig jeg blir bitt av båtbasillen når den nå skal sjøsettes om ikke lenge. Er uansett en fordel å vite hva det er man er i besittelse av og hva man evt. selger. Kan man feks. forvente samme prisnivå på denne som av en Rana. Skrev en tilsvarende forespørsel på Baatmagasinet, men der var det ikke respons å få. Satser på at noen her vet mer. Takker for alle innspill! Mvh Karl Sitér dette innlegget Link to post
Lady B Svart 29.April.2014 Link til dette innlegget Svart 29.April.2014 Vi hadde en ti eller tolv fotsTwigg på hytta en gang i tiden. Den ble kjøpt ca. 1975, som en pakke med Johnson 4hk. Kostet ca. 3500 for hele pakken. Båten har dobbel, skumfylt bunn. Hvis man får noen mindre, tilsynelatende ubetydelige skader i bunnen, vil den etterhvert begynne å trekke vann, og båten blir svintung å ro. Men hvis båten er i orden, er den grei å ro, Den er, såvidt jeg husker, godkjent for fire personer og max. 4 hk. Sitér dette innlegget Link to post
Mckongen Svart 28.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2018 Har en twigg 17 som jeg holder på å pusse opp. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 28.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2018 bilder? Aldri hørt om Rana båter bygd på lisens andre steder så dette var jo litt interessant. Har hørt om merket før, men mener det da var joller slik som Lady B nevner Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.