MorganX Startet 29.April.2014 Link til dette innlegget Startet 29.April.2014 (redigert) Hei, jeg skal kjøpe meg ny styre kabel til en Skipsplast 490ht med en Evinrude 60hk motor da forrige eier har montert en for lang styrekabel av merke Teleflex,så nå går kabelen i bølger bortover inne i båten langs siden. Det sitter fra før en teleflex snekke som tilsvarer Ultraflex T67 som bare er 5 år gammel. Det jeg er litt bekymret for er at styresnekke og kabel bare er godkjent for opptill 55HK og jeg har 60hk. Kan jo hende at jeg om noen år må kjøpe meg ny motor og da blir det nok en motor i størrelsen 60-70hk. Det jeg lurte på om jeg bare skulle bytte ut styrekabel med en Ultraflex M58 og beholde styresnekke jeg har,eller om jeg burde kjøpe ny styresnekke og kabel til motorer som er godkjent for over 55HK? Redigert 29.April.2014 av MorganX (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
MorganX Svart 30.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.April.2014 Hmm.. Ingen som vet? Skal kjøpe styrekabel i dag. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 30.April.2014 Link til dette innlegget Svart 30.April.2014 har kjørt i mange år med den type snekke/kabel på 60hk. Det går fint, men wiren blir tatt ut av strømpa hvert år for vask/inspeksjon/ny smøring, og byttes om det blir slitasje/dødgang. Har nå 80hk på båten og tenker oppgradere. En ting å passe på ved oppgradering er at kraftigere snekke er endel større fysisk - sjekk at du har plass inni dashbordet og ikke må flytte om på masse greier. Så, jeg ville gått for M58 type kabel nå, så oppgradert styring om det blir aktuelt med ny motor. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Fortego Svart 30.April.2014 Link til dette innlegget Svart 30.April.2014 Jeg har en T73 tilsalgs. Har også M66 styrekabel, 14 eller 10 fot. Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/topic/107732-viking-conquest-på-nye-tokt/ Link to post
MorganX Svart 30.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.April.2014 Takk for svar... Hmm.. ikke lett å bestemme seg hva man skal gå for... Tror nok det går med kabel som er beregnet opptill 55hk jeg også,men det er jo over maksimale anbefalte Hk så kan jo bli fortere slitt.. og det er bare 900,- forskjell i pris da kabel koster nesten det samme,så er bare styresnekke som koster ekstra. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.