Jump to content

Rust rundt dyser på Volvo Penta. (Bilde)

bergetun

Recommended Posts

Dyserørene er galvanisert mens injektorene antagelig er fosfatert. Spenngaflene til injektorene er ubehandlet smidd stål. Ikkenoe av dette er fullgod korrosjonsbeskyttelse så det er vanlig at motorene er sprayet med korrosjonsbeskyttende olje eller voks. Jeg ville vel rengjort med stålbørste og trykkluft. Fosforsyre kan brukes. (Ferro-bet el.l.) deretter bør du bruke epoksigrunning, to strøk. Til slutt lakker du med volvo penta grønn akryl. Da det kan samle seg vann her og der bør du dusje over med beskyttelsesolje etter lakken er tørr. Spenngaflene til injektorene ville jeg forresten tatt av for å få skikkelig rent og satt de på med nye bolter. Hvis en sånn bolt ryker har du et problem og de ser ikke pene ut.

Hei og takker for hjelpen godtfolk.

Ser at owatrol olje skal tåle temperaturer opp til 175 grader og det burde vel holde her, men det finnes en del forskjellige owatrololjer . Er det en type som passer best til dette formålet?

Spenngaflene på den ene injectoren ser ut til å synge på siste verset, men i følge volvo penta sine er disse "out of production" og har ikke noe "replaced by". Betyr det at jeg ikke får tak i nye?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...