Frissy Startet 30.April.2014 Link til dette innlegget Startet 30.April.2014 Hva regner man for pris på bytte av reg reim på en yamaha 115 hk 2008 modell. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 30.April.2014 Link til dette innlegget Svart 30.April.2014 (redigert) Vanlig tidsforbruk er vel 1,5-2 timer avhengig av om reimstrammerhjulet også skiftes eller ikke. Hjulet er ganske dyrt men behøver nok ikke skiftes sånn uten videre, selv om Yamaha vel anbefaler det "just in case". Reimhavari eller reimstrammerhjulhavari medfører sånn bortimot totalhavari på disse motorene. Står litt om det her http://www.justanswer.com/boat/7mumr-average-cost-replacing-timing-belt-ant-tensioner.html Intervall for inspeksjon/skifte er vel 500 timer eller 3 år. De færreste går jo så mange timer på 3 år så om det kan strekkes et år eller to.. ja si det. Strammehjulet slites jo ikke av år men av timer så det er jo en grunn til at man kanskje kan sløyfe å bytte det like ofte som reima. Hvis reima ser fin ut ved 3-års inspeksjon så kan man sikkert kjøre lengre med den. Noen har iallefall kjørt mye lengre uten problem. Her en som skifta etter 6 år (innlegg nr 2) http://www.c-brats.com/viewtopic.php?t=20841 Redigert 30.April.2014 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
DieselDahl Svart 30.April.2014 Link til dette innlegget Svart 30.April.2014 Rundt tre lapper inkl reim mener jeg å ha hørt. Sitér dette innlegget Link to post
Frissy Svart 30.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.April.2014 Ok. Den er grei. Kikket på en 2008 mod i dag som ikke er skiftet på. Men da bør vel reim byttes på den før avgang :) Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 30.April.2014 Link til dette innlegget Svart 30.April.2014 Ja kan nok være en fordel å få den bytta, særlig hvis den ikke har vært inspisert før ? Hvor mange timer er den gått ? Reimstrammerhjulet koster visst ca kr 1500 om jeg ikke husker feil. Hvis det er noen vits å bytte det. Reima er vel en tusenlapp + arbeid. Så kan vel stemme med rundt 3 lapper, uten strammerhjulet. Skal skifte impeller for første gang på min 2008 Honda 90, men den har registerkjede så slipper å tenke på reim Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Frissy Svart 30.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.April.2014 120 t og den stod stille i fjor. Usikker om den er inspirert. Er det reg reim på mercury 100 hk efi 08 mod og nyere?? Litt utenfor emnet men dog. Sitér dette innlegget Link to post
gbraen Svart 30.April.2014 Link til dette innlegget Svart 30.April.2014 Reima skal skiftes på 1000 t eller hvert 5. år. Sitér dette innlegget Link to post
trekko Svart 1.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2014 (redigert) Er ikke vansklig i skifte den selv. Alt du trenger er en avdrager med plats for 3 m8 bolter. Resten er meget enkelt. Redigert 1.Mai.2014 av trekko (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 1.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2014 120 t og den stod stille i fjor. Usikker om den er inspirert. Er det reg reim på mercury 100 hk efi 08 mod og nyere?? Litt utenfor emnet men dog. Mercury 100 EFI ( 08 mod.) har registerkjede. Sitér dette innlegget Link to post
Frissy Svart 1.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2014 Takk lm605. Alltid kjappe og gode svar på forumet. Sitér dette innlegget Link to post
Terje338 Svart 2.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2014 Skifta reg reim på ein tidligere F100 eg hadde. Regreima var like fin som ny, men lageret på strammeren var ganske slitt. Trur nok strammeren hadde fororsaket motorhavari før skjølve reima hadde gått så eg vil anbefale og skifte strammeren i samme slengen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.