Sttrons Startet 1.Mai.2014 Link til dette innlegget Startet 1.Mai.2014 Som tittel sier så har jeg vært litt uheldig i dag. Hadde meg en liten tur over et skvalpeskjær som lå litt under vann. Farten var vel rundt 3kn så ikke noe særlig fart. Kjente båten beveget seg litt og kom litt lyd når jeg traff. Fikk satt motor i fri med en gang. Sklei igrunn ganske fint rett over. Vippet opp motor og ser at jeg har fått noen skrap og bulker på "finnen" under propellen. Båten oppfører seg normalt i alle hastigheter og ingen ulyd fra maskineri. Heller ingen vann som kommer inn. Er det en del ting som bør sjekkes grundig ved slike tilfeller? ? Båten er en daycruiser med en yamaha 200 hk utenbords motor. Sitér dette innlegget Link to post
ehrnst Svart 1.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2014 Tja... Du kan jo ha skrapet gelcoat ganske så bra slik at du er rett på glassfiberen. Dette skjedde hvertfall meg en gang. "Skle" over en grunne inni en havn... Ville tatt den opp på en henger, om ikke annet bare for å sove bedre :) Sitér dette innlegget Link to post
Sttrons Svart 1.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2014 Får uheldig vis ikke sett under båten før i morgen :/ men så ikke antydning til vann inni båten etter ett par timer Sitér dette innlegget Link to post
ehrnst Svart 1.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2014 Det holder nok :) Sitér dette innlegget Link to post
Sttrons Svart 2.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2014 Da har jeg hatt båten opp på land. Og det så ut til at jeg slapp så billig og bra fra det som overhodet mulig. Ingen merker i skrog, selv ikke på bunnstoff. Bare noen små lakkskader på "finnen" nederst på motor stammen. Sitér dette innlegget Link to post
ehrnst Svart 2.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2014 Flott. Da vet du det, og kan nyte sommeren videre :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.