sjøvant Startet 1.Mai.2014 Link til dette innlegget Startet 1.Mai.2014 Hei,har et spørsmål da jeg no har tenkt å vaske båtkalesjen og har vudert å bruke grønnsåpe,og lurte på i den forbindelse om man bruker grønnsåpe i flytene eller fast form ????? Hørt forskjellige meninger om det å har og blitt frarådet å bruker type furunål.Svar motaes med stor takk Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 1.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2014 Vasket min med vanlig flytende for 3 uker siden. Brukte en skrubb og hengte den opp og skyllet godt. Ble ren og fin. Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Alfonzo Svart 1.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2014 Jeg vasket også min med flytende grønnsåpe og skrubbet med oppvask kost og skyllet med vann. Men ren ble den ikke. Grønnsken for fort ja,men jordslag er der fortsatt. Sitér dette innlegget Link to post
Martin Blomberg Svart 1.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2014 Samme problem her med jordslag. Har lest mange tråder her og på nettet om dette med kalesjer. Sitter igjen med et stort spørsmål: Hvorfor lager man kalesjer i et materiale som så lett blir utsatt for jordslag og der alle effektive måter å bli kvitt jordslaget på med stor sannsynlighet leder til at kalesjen blir missfarget, rakner i sømmene eller krymper slik at den ikke lengre passer? Finnes det ikke moderne syntetiske materialer (inklusive annet enn bommulstråd) som er egnede til å sy kalesjer av og som kan rengøres på en effektiv måte? Sitér dette innlegget Link to post
larss Svart 2.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2014 Finnes det ikke moderne syntetiske materialer (inklusive annet enn bommulstråd) som er egnede til å sy kalesjer av og som kan rengøres på en effektiv måte? Hei Hvordan er det" nye" stoffet som er mer plastikk liknende til Helly Hansen sammenliknet med den ordinære Båt kalesjen i bomull? Om noen skjønner hva jeg mener... Den jeg sier er ny har jo vært på markedet i endel år nå men virker mer som plastpressening eller no..... larss Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.