areschei Startet 3.Mai.2014 Link til dette innlegget Startet 3.Mai.2014 Heisann. Har en Bella 571C fra ca1997 som har en Wallas koketopp med varmelokk montert. Varmeren er montert på toppen av et skap med tilkomst til undersiden av den via skapdør. Faktisk er lignende type båt vist som eksempel i Wallas sine brosjyrer for denne typen varmer. Varmeren har nettopp vært på service og fungerer godt. MEN: ikke all eksosen havner på utsiden av båten. Det lekker noe inn i båten hele tiden, og lekker mye inn i båten hvis jeg åpner skapdøren. Har skiftet eksosslange uten at det hjalp. Jeg legger også merke til at rommet den står montert i, ikke har noe tilførsel av luft. Dette synes jeg er litt merkelig, men slik har det jo vært siden båten var ny. Å hvis det er noe galt med brennkammer burde det blitt oppdaget på den servicen jeg just hadde på den. Skal det være slik? Er det noen som har tips? Are Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 3.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2014 Er dette en Wallas 800? En kokeplate med varmelokk? 800 har et rør som går fra viftehuset til avgassutløpet. Er dette satt riktig på plass? Er pakningen der rørene og ledningene går inn i brenneren tett? Returslangen kan med årene bli veldig sprø. Skal være en spiralfjær som dekker overgangen mellom mutteren og returslangen. Mangler denne kan det bli en brist på retursangen, gjerne helt inne i koblingen (bak/inni mutteren). Kommer relativt mye eksos i returslangen, spesielt ved oppstart. En liten lekkasje her merkes godt. Bør skifte slange, kon til slange og støttehylse inne i enden på slangen. Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.