Kristofferlima99 Startet 3.Mai.2014 Link til dette innlegget Startet 3.Mai.2014 er det noen som anbefaler RIB merke? er veldig usikker på hva jeg skal kjøpe nytt, med 9,9 eller 15 hk fire takt . legg ved linker. Sitér dette innlegget Link to post
dennrick Svart 3.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2014 Har ikke linker desverre, men guttungen på 12 kunne FINN.no utenatt ifjor da vi var på RIB jakt. Han smalnet valget til Smart RIB og Sun Rider. Sistnevnte var det vi valgte fordi han syntes den så litt mer ryddig ut uten "hemper" som hang og slang. Ift motor valgte vi Yamaha 9,9 Sport. Ved å fjerne en metall dings blir den visstnok en 15 HK. Vi byttet også forgasser for å få den til å bli 20 HK, men merket ikke forskjell på hastighet. Mulig vi må bytte propell. 49 båtlapper. Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
zooper Svart 3.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2014 Ofte samme motor med plombe, så samme vekt... men forskjellig pris. For min del ville jeg valgt den største motoren båten kan ta innenfor samme vektklasse. Man blir mindre våt i en jolle i plan enn en som ikke planer. Har man fullastet båt er det greit med litt ekstra krefter. Og, er det snakk om barn som skal kjøre den, ja så hjelper det ikke om du har 9.9 om båten går fortere enn 10 knop, noe jeg regner med at den gjør. Hva politiet ser gjennom fingrene på nå til dags vet jeg ikke... Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 3.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2014 Ombord i POSEIDON II har vi en Suzumar RIB med 15 HK Suzuki 4-takter. Den "går som ei kula" med et imponerende beskjedent bensinforbruk Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
eysteind Svart 4.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2014 (redigert) sjekk ut ODEK 350 http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=48175003&editAd=true Redigert 4.Mai.2014 av eysteind (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.