Geir Hansen Startet 3.Mai.2014 Link til dette innlegget Startet 3.Mai.2014 (redigert) Det ble byttet fra MD11 til MD17 for noen år siden.. Men dynamoen kom for langt ut til siden... dette er i en 24 Nidelv så det går ikke å utvide motorkassen uten at den sperrer for lugardøra.. har høyde nok.. men altså ikke bredden.. løsnignen ble å fjerne all støydemping og skjære ut for dynamoen i motorkassen.. ikke akkurat pent å se til.. men funker forsåvidt.. Må bruke så kort reim at den på tvinges over reimhjulet, og så stramme de 2-3cm som går før det stopper mot kassen... Ser på finn at noen har dynamoen montert over svinghjulet.. det ville passet ombord hos meg... Mens min ser sånn ut: Nå er ingen av disse motorene mine.. har stjålet bildene skamløst på finn... Noen som vet hvor man kan få tak i den braketten og den dingsen som monteres i svinghjulet på den øverste motoren??? Vil anta at jeg må da ha en reim for dynamo og en for vannpumpa, eller kan den også flyttes? Redigert 3.Mai.2014 av Geir Hansen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 3.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2014 (redigert) Det er jo haugevis med Nidelv 24 med md17c installert (min inkludert), så det er merkelig at det ikke passer hos deg? Kan derssverre ikke hjelpe deg med info om braketten. Kk Redigert 3.Mai.2014 av KongKing (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 4.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2014 Øverste bilde viser MD11.Hjulet i forkant av svinghjul er lite og gir lite turtall på dynamoen. Der finnes/fantes et langt større hjul også. Mulig brakett fra MD11 kan brukes. En alternativ løsning er å sette dynamoen bak/frem og bruke remsporet i svinghjulet. Dynamoen vil rotere motsatt og vil kanskje ha behov for en annen kjølevifte. Brakett må du lage selv/få laget på et verksted. Ikke umulig å få til, men vil kreve en del innsats. Reima må spore/linjere korrekt og der må være strammemuligheter. Sitér dette innlegget Link to post
Geir Hansen Svart 5.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2014 Nei jeg aner ikke hvorfor den ikke passer.. skulle gjerne hatt noen bilder av motorkassen rundt en MD17.. han som hadde båten før meg bygde om etter at han gikk fra 11 til 17.. skal poste bilder av det når jeg får båten hjem, forhåpentligvis i slutten av uka... Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 5.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2014 Jeg har en md17 i en Nidelv 24 og der er det tatt bort isolasjon i kassa ved dynamoen. Funker som smør det. Det er slik på din også om jeg har forstått deg rett? Hvorfor endre noe på det? Kk Sitér dette innlegget Link to post
Geir Hansen Svart 5.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2014 Tenkte det kunne senke noen decibel... men nå skal jeg satse på å få røsket bort en hel masse kobberrør og bytte dem ut med slangestusser og gummislanger.. Hele ferskvannsbiten skal bygges om.. Sitér dette innlegget Link to post
fredde1972 Svart 6.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2014 Hei Geir, jeg tror jeg kan skaffe deg disse delene du trenger om du har ønske om å bytte. Ta kontakt på PM om du vil jeg skal sjekke videre. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.