dennrick Startet 3.Mai.2014 Del på Facebook Startet 3.Mai.2014 Dette røret er unødvendig langt ut og burde blitt saget av umiddelbart. Neste gang jeg er på borgen skal jeg ta med baufil og gjøre det selv. Det er til og med spisset på enden. Den neste ungen som står i lettjolla og kjører på den enden der får hele dagen ødelagt. Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
alfaalfa Svart 4.Mai.2014 Del på Facebook Svart 4.Mai.2014 Ja, og vannet da! Det er livsfarlig i seg selv. Og årsak til drukninger over hele verden. Spa det eller evt pump det bort. Skandale. På vegne av vannvittig mange. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 4.Mai.2014 Del på Facebook Svart 4.Mai.2014 Den er ikke spisset, men rustet av. Forandrer ingenting, men rett skal være rett Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 4.Mai.2014 Del på Facebook Svart 4.Mai.2014 Liknet nesten på et rør.. Tom...har du koblet feil avløp somewhere.. ? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
VannTro Svart 4.Mai.2014 Del på Facebook Svart 4.Mai.2014 Den der var "stygg". Tenker også på om noen kommer i mørket..... Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
dennrick Svart 4.Mai.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Mai.2014 alfaalfa har en dårlig dag idag tror jeg. Jepp-rustet av til en spydspiss. Omtrent hodehøyde for oss voksne. Hysterisk? Neppe. Det er veldig fort gjort å kjøre på den med lettbåt gitt at den ligger i ruta fra gjestehavnen og strake veien under brua mot østfold siden Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Hafrsfjord Svart 4.Mai.2014 Del på Facebook Svart 4.Mai.2014 .......................... Det er veldig fort gjort å kjøre på den med lettbåt gitt at den ligger i ruta fra gjestehavnen og strake veien under brua mot østfold siden Hva med å henge på f.eks. er orange blåse e.l. slik at tuppen blir synlig? Eller spandere en boks med selvlysende orange spraylakk på enden..........? Sitér dette innlegget Link to post
millisivert Svart 4.Mai.2014 Del på Facebook Svart 4.Mai.2014 Den der bør vel helt klart fjernes... Hva er den til? Er det overvann kan det vel likegjerne renne ut helt inne ved land. Er det kloakk eller "noe kjipt" fra tankanlegg/verksted/oppstallingsplass/lager bør vel slikt uansett ikke i havet. Er det rester etter noe helt annet som ikke er i bruk lenger, f.eks at røret før har gått over til andre siden, bør det også fjernes. Å male tuppen rød eller sette opp ett skilt eller noe må være nesten like dumt som å la røret være i fred... Sitér dette innlegget Link to post
Slangemannen Svart 4.Mai.2014 Del på Facebook Svart 4.Mai.2014 Først og fremst må man vel ta kontakt med de som drifter Oscarsborg for å høre om det kan gjøres noe med røret. Kan være noe verneverdig som ikke kan røres. Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 4.Mai.2014 Del på Facebook Svart 4.Mai.2014 Om det der er verneverdig eller ikke, bør det vekk uansett. Støtter baufil. Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Guest Avmønstret# Svart 4.Mai.2014 Del på Facebook Svart 4.Mai.2014 Bind en fille/pose til røret slik at en ser det tidsnok. Selvtekt med baufil er ikke tingen. Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 4.Mai.2014 Del på Facebook Svart 4.Mai.2014 Om det så er det royale kloakkrøret til kong Oscar, kan det ikke være slik. Ville ikke hatt et slikt rør i hodet på jolletur i skrumringen. Men man kan jo spørre først for syns skyld. Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
KongKing Svart 4.Mai.2014 Del på Facebook Svart 4.Mai.2014 (redigert) Oscarsborg er akkurat fredet og nær sagt ingenting kan endres på, men om dette røret er verneverdig er jeg litt usikker på... Forøvrig kan man ikke fjerne alt som er farlig.... Kk Redigert 4.Mai.2014 av KongKing (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Seasu Svart 4.Mai.2014 Del på Facebook Svart 4.Mai.2014 Gi beskjed til bryggevakten så tar de avgjørelsen på det. Sitér dette innlegget Link to post
alfaalfa Svart 4.Mai.2014 Del på Facebook Svart 4.Mai.2014 (redigert) Ingen vet hva den er til for. Men selvtekt og konklusjon, -det er ok. Jeg tror på at man skal ta ansvar for egen atferd. Først og fremst. Og deretter, først deretter, skal man ikke la verden være slik at dersom man tar sine forholdsregler og tar seg i akt skal det ikke være "feller" man vanskelig kan forutse. Jeg ser nemlig en bro i bakgrunnen. En som står i i en passe høy båt kan få den midt i skallen. Men skal jeg da ha rett til å ta med sag og kutte ned broen. Selvsagt ikke. Men ja den kan noen få midt i skallen. Så hva bør og skal være forskjellen på situasjonen med broen og røret: Dette røret er en slik felle som man vanskelig kan forutse. For all del. Men selvtekt først, nei det skjønner jeg ikke. Den står da vitterlig med et solid fundament som støtter den. Det tyder på at dette har en funksjon. Så jeg synes det er "musikalsk" å spørre først. Og forsøke å sette seg inn i hva dette kan være og hvorfor først. Før jeg vet hva og hvorfor ville jeg påstå at røret bør markeres. Så forsvinner momentet av å være en felle. Og man skal ikke stå i jolla og kjøre båt! Det bør det også være mulig å lære bort. Redigert 4.Mai.2014 av alfaalfa (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 4.Mai.2014 Del på Facebook Svart 4.Mai.2014 Jeg mener stanga var brukt til akterfeste for mindre båter for å holde de ut fra land og stammer fra militære tider. Tror det var flere av de der tidligere... Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
dennrick Svart 19.Mai.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mai.2014 Jeg mener stanga var brukt til akterfeste for mindre båter for å holde de ut fra land og stammer fra militære tider. Tror det var flere av de der tidligere... Jepp. Det stemmer. Samtidig ser jeg jo at jeg gikk litt håpløst hardt fra start over her ift selvtekt som bl.a alfaalfa har påpekt. Som ble anbefalt over sendte jeg en mail til de, og ikveld kom det et hyggelig svar. Hei! Beklager sent svar. Dette er rester av en fortøyningsanretning som skal tas vare på. Det har tidligere hengt en blåse i enden for å markere denne, men tuppen av røret har knekt. Vi skal få kuttet av den ytterste delen så det ikke er så spisst, og få hengt på en ny blåse. Mvh Oscarsborg Gjestehavn Den man, mai 5, 2014, 11:25 skrev “dennrick: Hei, Var på en hyggelig tur i havnen deres i helgen, og fikk det for meg å ta bildet jeg har lagt ved her. Dette er et rør som stikker et stykke ut i havnen, og jeg tenkte at dette muligens kan utgjøre en risiko for passerende småbåter. Røret ser ut til å være omtrent i hodehøyde, og vil vel være umulig å se f.eks i mørke. Det kunne vel med fordel enten merkes eller aller helst kuttes lengre inn mot land. Med vennlig hilsen, “dennrick” Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Jens_P Svart 19.Mai.2014 Del på Facebook Svart 19.Mai.2014 Fant dette bildet tatt i juni 2007. Viser hvordan det har sett ut. (Utrolig hva man har tatt bilde av opp gjennom tidene.) Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
dennrick Svart 19.Mai.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mai.2014 Du verden - ledig plass er det også :-) Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
dennrick Svart 27.September.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.September.2014 Ref over, siden jeg er litt nysgjerrig, samt at det er en del baatplass gutter på Borgen: Har det hjulpet med "hysterisk" klaging fra meg, eller er røret der fortsatt? Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
tobixen Svart 27.September.2014 Del på Facebook Svart 27.September.2014 Det har hjulpet - ref meg selv i den andre Oscarsborgtråden - jeg har til og med lagt med bilde der :-) Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
tobixen Svart 27.September.2014 Del på Facebook Svart 27.September.2014 https://baatplassen.no/i/topic/92817-jeg-slaar-et-slag-for-oscarsborg/page-19#entry1642704 Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Ben Sin Svart 28.September.2014 Del på Facebook Svart 28.September.2014 Røret er der, men det er festet på en oransje bøye i enden. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.