Bjørn Løvjomås Startet 4.Mai.2014 Link til dette innlegget Startet 4.Mai.2014 Hei. Har jo fått montert vinsj akter på White Lady. Også fått med fjernkontroll. Original sådann Denne skal kobles sammen med denne styreenhet til vinsjen Er det noen av dere som har gjort dette før? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 4.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2014 Det står og at det er rekkevidde på 15 meter. Det synes jeg er i minste laget. Hva er erfaringene deres? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 4.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2014 (redigert) . Redigert 4.Mai.2014 av Bjørn Løvjomås (see edit history) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 4.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2014 (redigert) . Redigert 4.Mai.2014 av Bjørn Løvjomås (see edit history) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 4.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2014 (redigert) Dobbel post Redigert 4.Mai.2014 av Bjørn Løvjomås (see edit history) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Mix Svart 4.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2014 Hei. Har jo fått montert vinsj akter på White Lady. Også fått med fjernkontroll. Original sådann Har Sleipner sin fjernkontroll blitt orginal til Enbo vinsj ? Ja jeg vet Sleipner har kjøpt opp Engbo. Men Engbo vinsjene er vel fortsatt negativt trigget ? Isåfall må du til med 2stk signalreleer for å endre polaritet. Sitér dette innlegget Link to post
Cato Svart 4.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2014 Engbo boksen inneholder radiomottager, men fjernkontrollen du har bilde av ligner ikke Engbo sin. Kan jo være at de er kompatible og at det kun er "parring" mot vinsjmottageren som mangler? Hvordan dette foregår står i manualen. (hold opp og ned knappen inne mens strømmen slås på...) Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 4.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2014 Mix.. det var den som fulgte med pakken . Jeg kjøpte et komplett sett av sleipner. Så dermed regnet jeg med at den var original Er nye Engbo også minus styrt? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
lippert Svart 4.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2014 Denne skal kobles sammen med denne styreenhet til vinsjen Er det noen av dere som har gjort dette før? Den styreenheten har vel innebygget radiomottaker, eller følger det med separat radiomottaker? Har den innebygget mottaker, noe som jo tallene ned i venstre hjørne på etiketten kan tyde på så skal jo bare senderen parres med mottaker. Enkelt forklart i manualen mener jeg. Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Aq 28 Ht Svart 4.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2014 Det skal vel også monteres en antenne tråd, gjennom det ene gummilokket og klemmes fast i holderen bak lokket. Bør stå i manualen allt det her Sitér dette innlegget Link to post
MaSa Svart 4.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2014 Jeg gjorde faktisk det på forrige båten for 3 år siden. Jeg husker ikke hvordan jeg kodet dem sammen nå. Mener og huske jeg måtte ha med meg en for jeg måtte trykke på noen knapper her og der samtidig og innen en viss tid. Gjorde dette mens jeg hadde en veldig serviceminded kAr på tlf fra engbo! Hele prosessen på min kontroll var over på 1 min . Skal se om jeg kommer på det igjen :) Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
LALUNA II Svart 4.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2014 (redigert) Hvis jeg husker riktig så skal det legges en kabel mellom 1og 3 helt til høyre(hvit/grønn) men skru av strømmen førstså setter en fjernkontrollen i programmeringsmodus og setter strøm på vinsjen da skal de pare ...men dette står i manualen så sjekk der for sikkerhets skyld antennen festes under en av gummiproppene stikk et hull i den,, ligger vel med i pakken en tynn ståltråd Redigert 4.Mai.2014 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
catano Svart 4.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2014 Hei. http://www.google.no/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=4&sqi=2&ved=0CEYQFjAD&url=http%3A%2F%2Fold.maritim.no%2Finfo%2F2370-10.pdf&ei=67FmU6PtEeroywPa6IGoCQ&usg=AFQjCNGfvJty4o7obC1p22vYdVv0zlN-kA&sig2=NpN-PPUzM7V-_zS_OPyLug mvh catano Sitér dette innlegget Mvh catano Link to post
catano Svart 4.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2014 hei. Det med rekkevidde. min virker kun 2-3 m ut over det lyser den rødt (lav spenning) byttet batteri, målt disse og spenningen er som den skal værer noen som har forklaring på dette? mvh catano Sitér dette innlegget Mvh catano Link to post
Chilli Solbris Svart 4.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2014 Hei Bjørn. Engbo er kjøpt opp av Sleipner. Det innebærer blant annet standardisering av en del komponenter. Det gjelder også fjernkontrollen. Strekk antennen så langt og høyt som mulig. Jo høyere opp jo lengre rekkevidde. Det som står oppgitt er et minimum. VIKTIG! Monter en 3 ampere sikring på pluss til styrestrømmen til radioenheten. Ring meg i morgen hvis du lurer på noe...... Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 5.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2014 Denne fjernkontrollen som jeg har fått med skal også kunne styre baugtrøster. Så lenge jeg er alene ombord er det en forutsetning. :-) kansje jeg må ta en telefon å snakke med sleipner. Jeg ser det går tre kabler ut fra mottaker. En til pluss til forbruker og to til signal til forbruker. Brukes alle disse tre? Og skal de kobles i parallell med bryterpanelet ? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Worry II Svart 5.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2014 (redigert) Jeg har bestilt og mottatt samme pakka, og skal montere i løpet av 1-2 uker. Jeg bestilte fra Marex, men fikk med denne fjernkontrollen: Ble fortalt at den du har fått er utgått.. Masse ekstra knapper på min, men det skyldes nok at Engbo/Sleipner har spesiallaget vinsjen min til å passe rett på der gammel stod. Anyway, jeg skal også begi meg ut på dette ganke snart, så vi får dele erfaringer i denne tråden. Jeg må vente på en forsending av mere kabel og klemmer/sko, før jeg starter. Redigert 5.Mai.2014 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 5.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2014 Det er bra. Send uttgåtte modeller :-) i pakker. :-) så blir vi kvitt de.. argh.. sånnt liker jeg ikke. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Worry II Svart 5.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2014 Jeg ville mye heller hatt den typen du har ! jeg blir jo svimmel av den jeg har fått.. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 5.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2014 Prøvde å ringe til Sleipner. Ble satt litt hit å dit. Men fikk ikke konkret svar på rekkevidde. Men de skulle snakke med konstruktør. Å ringe tilbake. Det er bra. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Aq 28 Ht Svart 5.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2014 Jeg ville mye heller hatt den typen du har ! jeg blir jo svimmel av den jeg har fått.. Det finnes en enklere, prøv å få byttet til denne. Jeg fikk også den du har med 100 knapper, så jeg fikk byttet til denne, det ble gjort via forhandler. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 5.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2014 (redigert) Edit Jeg vet ikke hvorfor jeg har fått den med alle knappene, men han det være noe kompatiblitets-årsak ? Jeg stusser også på at det er 4 stk 35 kvadrat + styringskabel fra vinsjen på den nye. Den gamle hadde bare 2 + styring. Men det er vel grunnet nye regler om dette, etter hva jeg har forstått..? Mareritt å trekke om på nytt ! Redigert 5.Mai.2014 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 5.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2014 Hvor var det du kjøpte din Worry? Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 5.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2014 Jeg har og fire grove kabler på vinsjen. Men hos meg står releet rett ved Vinsjen. Å dermed korte kabler. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Worry II Svart 5.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2014 (redigert) Bestilte den av Roald på Marex før jul, tok tid fordi den måtte spasiallages (vinsjkassa), så fikk den for et par uker siden. Releet mitt må stå nærmere batteribanken grunnet plassen. Redigert 5.Mai.2014 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.