Jump to content

Fjernkontroll til Engbo Ankervinsj el kobling.

Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

Hei. Har jo fått montert vinsj akter på White Lady. Også fått med fjernkontroll. Original sådann

Har Sleipner sin fjernkontroll blitt orginal til Enbo vinsj ?

Ja jeg vet Sleipner har kjøpt opp Engbo. Men Engbo vinsjene er vel fortsatt negativt trigget ?

Isåfall må du til med 2stk signalreleer for å endre polaritet.

Denne skal kobles sammen med denne styreenhet til vinsjen

Er det noen av dere som har gjort dette før?

Den styreenheten har vel innebygget radiomottaker, eller følger det med separat radiomottaker? Har den innebygget mottaker, noe som jo tallene ned i venstre hjørne på etiketten kan tyde på så skal jo bare senderen parres med mottaker. Enkelt forklart i manualen mener jeg.

mvh Knut Erik

Jeg gjorde faktisk det på forrige båten for 3 år siden.

Jeg husker ikke hvordan jeg kodet dem sammen nå. Mener og huske jeg måtte ha med meg en for jeg måtte trykke på noen knapper her og der samtidig og innen en viss tid. Gjorde dette mens jeg hadde en veldig serviceminded kAr på tlf fra engbo!

Hele prosessen på min kontroll var over på 1 min .

Skal se om jeg kommer på det igjen :)

Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :)

Hvis jeg husker riktig så skal det legges en kabel mellom 1og 3 helt til høyre(hvit/grønn) men skru av strømmen først
så setter en fjernkontrollen i programmeringsmodus og setter strøm på vinsjen da skal de pare ...men dette står i manualen så sjekk der for sikkerhets skyld
antennen festes under en av gummiproppene stikk et hull i den,, ligger vel med i pakken en tynn ståltråd

Redigert av LALUNA II (see edit history)

Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Hei Bjørn. Engbo er kjøpt opp av Sleipner. Det innebærer blant annet standardisering av en del komponenter. Det gjelder også fjernkontrollen. Strekk antennen så langt og høyt som mulig. Jo høyere opp jo lengre rekkevidde. Det som står oppgitt er et minimum. VIKTIG! Monter en 3 ampere sikring på pluss til styrestrømmen til radioenheten. Ring meg i morgen hvis du lurer på noe......

Mvh

Chilli Solbris

Båtlivet gir meg de største gleder!  Og de største sorger!😂
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Denne fjernkontrollen som jeg har fått med skal også kunne styre baugtrøster. Så lenge jeg er alene ombord er det en forutsetning. :-) kansje jeg må ta en telefon å snakke med sleipner. Jeg ser det går tre kabler ut fra mottaker. En til pluss til forbruker og to til signal til forbruker.

bilde

Brukes alle disse tre? Og skal de kobles i parallell med bryterpanelet ?

Endelig ble det Bobåt

Jeg har bestilt og mottatt samme pakka, og skal montere i løpet av 1-2 uker. Jeg bestilte fra Marex, men fikk med denne fjernkontrollen:

bilde

Ble fortalt at den du har fått er utgått.. Masse ekstra knapper på min, men det skyldes nok at Engbo/Sleipner har spesiallaget vinsjen min til å passe rett på der gammel stod. Anyway, jeg skal også begi meg ut på dette ganke snart, så vi får dele erfaringer i denne tråden.

Jeg må vente på en forsending av mere kabel og klemmer/sko, før jeg starter.

Redigert av Worry II (see edit history)

Edit

Jeg vet ikke hvorfor jeg har fått den med alle knappene, men han det være noe kompatiblitets-årsak ?

Jeg stusser også på at det er 4 stk 35 kvadrat + styringskabel fra vinsjen på den nye. Den gamle hadde bare 2 + styring. Men det er vel grunnet nye regler om dette, etter hva jeg har forstått..? Mareritt å trekke om på nytt !

Redigert av Worry II (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...