Jump to content

Norske Sjø i drift igjen!


Syvert

Recommended Posts

Min båtvenn som fikk båten sin brent helt opp i Nærsnes båthavn i høst har nå fått fullt oppgjør! :flag::flag:

 

Det tok lang tid og kommunikasjonen fra Norske Sjø var til tider elendig. :headbang::headbang:

 

Jeg har fortsatt skuta i NS, men vet ikke hvor lenge. Vil gjerne høre flere reaksjoner på godt og vondt i NS.

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Jeg har også skuta i Norke Sjø og deler din bekymring Astor. Må si jeg venter spent om

NS kommer opp med like gode eller bedre forsikring som var tidligere.

 

Har heldigvis et par mnd. igjen til forfall så da går det an å innhente tilbud event. fra andre selskap.

Så jeg venter i spenning på beregnings kalkulatoren til NS.

 

Jeg håber NS fortsatt kan være det beste selskapet for oss også i framtiden.....

 

Hilsen Petter. Medlem av Kystpatruljen, KNBF.Har VHF, Båtførerprøven og ligger i organisert båthavn

Dvs. alle rabatter i NS

Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse

O.H.

Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster.

Link to post
Share on other sites

Jeg håper NS er på stø kurs denne gangen, og ikke som Syverts skriver: I drift!?

Her må man åpenbart veie sine ord nøye for ikke å få seg en Astor-:smash:! Det er sannelig ikke lett å velge de rette ordene i en slik situasjon, Astor, men akkurat den vrien din tar jeg med et stort :smiley:

Norske Sjø har vært i virksomhet hele tiden, men nå er det altså åpnet for å tegne nye forsikringer. Seilasen er lagt opp med stø kurs, til noens glede og andres ergrelse. Heldigvis lever vi i et fritt land hvor man også står fritt til å tegne sine forsikringer der man får det beste tilbudet. Norske Sjø vil forhåpentlig fortsatt ha et godt tilbud til noen, mens andre vil bli misfornøyd.

Vi bør kanskje glede oss over at det er fri konkurranse i dette landet. Formålet med Norske Sjø er ikke bare å ha et forsikringstilbud til medlemmene i KNBF og Norges Seilforbund, men også å bidra til å holde premienivået nede i forsikringsselskapene. Det har Norske Sjø bidratt til. I 1994 var premien for en båt til en verdi på kr. 400.000, med 17 knops fart, kr. 4.860. I 2004 var premien kr. 2.464!

Aldri så galt at det ikke er godt for noe, Astor! :yesnod:

Hilsen Syvert :flag:

knbf.no For et bedre båtliv for alle"
Link to post
Share on other sites

Flott å høre at det har gått i orden!

 

Jeg flytter gjerne over fra If som jeg har nå, prisen er ikke det viktigste synes jeg. Jeg tror jeg vil trives best med å vite at jeg er forsikret i et selskap som er til for båtfolket, og ikke av en avdeling som store selskaper føler de "må ha" som tilbud på lik linje med andre forsikringer...

 

Ellers er det egentlig bare de store tingene slik som havari, brann og tyveri som betyr noe for meg - så jeg lurer på om det finnes en ordning i norske sjø med høy egenandel og mindre premie? Det beste for meg hadde vært å få en fast sum uten store problemer ved totalhavari, slik som i pantaenius... Alt som er mindre enn det går liksom inn under det man fikser selv, med litt kunnskaper og godt sjømannskap!

 

Lykke til, skal følge med!

Link to post
Share on other sites

I 1994 var premien for en båt til en verdi på kr. 400.000, med 17 knops fart, kr. 4.860. I 2004 var premien kr. 2.464!

Jeg har lavere verdi og langt lavere fart, ligger i bevoktet havn, er medlem i Kystpatruljen, har fritidsbåtskippersertifikat osv, osv, men fikk tilbud om høyere premie enn det tallet du viser til i ditt eksempel for 2004. Så jeg er vel blandt de som vil være misfornøyd med Norske Sjø :sad:

Vel, kunne ikke dy meg når du "reklamerte" så godt for dette selskapet :wink:

Link to post
Share on other sites

Her må man åpenbart veie sine ord nøye for ikke å få seg en Astor-:smash:! Det er sannelig ikke lett å velge de rette ordene i en slik situasjon, Astor, men akkurat den vrien din tar jeg med et stort  :smiley:

Norske Sjø har vært i virksomhet hele tiden, men nå er det altså åpnet for å tegne nye forsikringer. Seilasen er lagt opp med stø kurs, til noens glede og andres ergrelse. Heldigvis lever vi i et fritt land hvor man også står fritt til å tegne sine forsikringer der man får det beste tilbudet. Norske Sjø vil forhåpentlig fortsatt ha et godt tilbud til noen, mens andre vil bli misfornøyd.

Vi bør kanskje glede oss over at det er fri konkurranse i dette landet. Formålet med Norske Sjø er ikke bare å ha et forsikringstilbud til medlemmene i KNBF og Norges Seilforbund, men også å bidra til å holde premienivået nede i forsikringsselskapene. Det har Norske Sjø bidratt til. I 1994 var premien for en båt til en verdi på kr. 400.000, med 17 knops fart, kr. 4.860. I 2004 var premien kr. 2.464!

Aldri så galt at det ikke er godt for noe, Astor!  :yesnod:

Hilsen Syvert  :flag:

<{POST_SNAPBACK}>

Som du sikkert har sett så fjernet jeg den sleivete bemerkningen min raskt. Syntes det ble et morsomt ordspill ut av det. Faktisk før du rakk å svare. Noen ganger svarer man før man tenker. Har vel skjedd noen andre før her på Baatplassen også,Syverts? :lol::lol:

 

Jeg er veldig glad for det arbeide KNBF driver. Mindre fornøyd med forsikringssiden. Det tar tid å bygge opp tillit. Det går raskt å bryte ned.

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Jeg tror jeg vil trives best med å vite at jeg er forsikret i et selskap som er til for båtfolket, og ikke av en avdeling som store selskaper føler de "må ha" som tilbud på lik linje med andre forsikringer...

<{POST_SNAPBACK}>

Støtter tanken din der.

 

Gratulerer Syvert og KNBF. Det var en lettelse! :flag:

 

For å underbygge Syvert sin påstand om forsikringspremier kan jeg informere om at jeg har sjekket rundt for mitt eget vedkommende. Alternativene var vesentlig dyrere (til og med der jeg er totalkunde).

 

Fikk fra NS nå. De har fortsatt ikke gått opp fra i fjor. Faktisk litt ned!

 

Litt på siden: Vi er vel ikke medlem av KNBF på grunn av de økonomiske fordelene dette gir? At KNBF-medlemmer får tilgang til en meget fordelaktig forsikring er vel og bra, men den virkelige grunnen er at vi trenger en aktør med solid påvirkningskraft til å verne om det flotte båtlivet og den naturen båtfolket lever i. Tror man må skille klart mellom KNBF og Norske Sjø - slik som Astor gjør - selv om de er tett knyttet.

Link to post
Share on other sites

Som du sikkert har sett så fjernet jeg den sleivete bemerkningen min raskt. Syntes det ble et morsomt ordspill ut av det.  Faktisk før du rakk å svare. Noen ganger svarer man før man tenker. Har vel skjedd noen andre før her på Baatplassen også,Syverts?  :lol:  :lol:

Jeg er veldig glad for det arbeide KNBF driver. Mindre fornøyd med forsikringssiden. Det tar tid å bygge opp tillit. Det går raskt å bryte ned.

<{POST_SNAPBACK}>

Hei Igjen Astor :seeya:

Jeg er hjertens enig med deg - hele veien! :cheers:

Hilsen Syvert :flag:

knbf.no For et bedre båtliv for alle"
Link to post
Share on other sites

Kjære Baatplassfolk!

Tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger. Jeg kan i alle fall forsikre dere om at vi har lært mye av den krisesituasjonen som Norske Sjø har vært gjennom. Utfordringen nå er å bruke denne lærdommen til å sørge for at noe liknende ikke vil gjenta seg og at vi bruker det vi har lært til å fortsette arbeidet med ytterligere forbedringer av forsikringsordningen! Det er en vei å gå, men vi er glade for å høre summingen fra turboene igjen!

Hilsen Syvert :cheers:

knbf.no For et bedre båtliv for alle"
Link to post
Share on other sites

Har faktisk kjøpt meg en båt til siden sist posting... Liten og billig båt riktignok, men den må jo forsikres - så da blir det å ringe norske sjø igjen!

 

Det var jo synd at det måtte skje det som skjedde, men det positive er vel at noe liknende ikke vil skje igjen...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...