Gunga Din Svart 24.August.2014 Link til dette innlegget Svart 24.August.2014 Kartet stemmer så langt eg kan finne ut. Det ser ut som det bare er båten som plasseres feil. stemmer båtens plassering på andre plasser ?..........du skrev du hadde vart ut o testet ved 4 ulike staker ?! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
knut1955 Svart 24.August.2014 Link til dette innlegget Svart 24.August.2014 Hvor mange satelitter, og hvilken signalstyrke har de når den viser båt på land? Har du kun svake signaler fra 3 satelitter kan feilvisningen forklares... Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 24.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.August.2014 (redigert) Hmm eg har ikkje sett rett så nøye etter om denne feilplasseringen gjelder alle steder. Eg har lagt merke til det når eg kjører ut og inn av heimehavna og ikkje tenkt over det så mykje ellers. Høres kanskje litt rart ut, men eg ferdes ofte kjente plasser slik at øynene er for det meste ut vinduet, men eg anntar forskyvinga av båten i bildet ikkje bare gjelder heimehavna. Eg skal ta meg ein dag utpå ein dag og kjøre forskjellige kurser forbi eit punkt for å sjå om det er forskjell på avviket etter kva veg eg kjører. De 4 stakene eg nevnte i tidligere innlegg har eg ikkje kjørt forbi. Eg bare henta ut possisjon på dei fra to forskjellige plottere for å sjekke om kartet i c80 kunne være forskjøvet på noko måte. Sjal sjekke signalstyrke også. Red : foresten opplevde eg noko rart ein dag eg gikk ut av havna i sommer. Då viste c80'n at båten bakka første mila ca , og kartet var opp ned. Snudde seg riktig til kurs opp etter 10 minutt ca Redigert 24.August.2014 av Sæbø (see edit history) Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
knut1955 Svart 24.August.2014 Link til dette innlegget Svart 24.August.2014 Det høres ut til å være dårlig satelittdekning. Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 24.August.2014 Link til dette innlegget Svart 24.August.2014 Sikkert dårlig satellitt dekning. Jeg får det samme på min C 80 når jeg går inn til havnen Hardbakka i Sogn. Trange fjell på begge kanter, å båten spretter opp på land... Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 24.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.August.2014 Eg kan vel sjekke dekning menst eg kjører ? Kanskje gps soppen på taket er dårlig rett og slett. Det er signal inn på plotter via seatalk fra gps. Forvirrende mange typer signal.... Eg har ein anna gps seatalk som hører til gamle-radaren, den er også seatalk. Men om eg husker riktig fra i våres så var den annerledes koblet. Eg har ein garmin gps men den er nmea2000. Pc navigasjon kjører feilfri visning samme plass. Kan eg hente ut nmea 0183 gps signal fra garmin 521S og sende det inn på C80 ? Bare for å teste.. Eg synest eg husker 521S har både 0183 og 2000. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.