kointa Startet 4.Mai.2014 Link til dette innlegget Startet 4.Mai.2014 er snart på tide med å døpe båten, og hadde jeg holdt til i trøndelag så hadde jeg mulig kalt opp ferrocement båten etter den gamle ubåtbunkeren i Trondheim, "Dora", men navnet er ikke spesielt vakkert , og har fått "beskjed" om at båten bør ha navn fra opprinnelses landet, Australia Så da har følgende navn dukket opp: (waltzing) Matilda Home and Away , australsk tv serie, og passer til en delvis bo båt, eller...... Adeleide (der båten ble bygd) Skippy, fra TV serien fra 70 tallet Grenache (som er en vindrue type som kjennetegnes for sine hardføre egenskaper) Acacia , (gamelt australsk pikenavn, utales akeishia ) Og om det er noen med bedre forslag så sier jeg takk, så hva synes dere ? Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 4.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2014 Av de du listet: Adeleide. Ellers: Diamantina (en elv) Parramatta (en elv) Aranda/Arunta (innfødt folkeslag) Armidale (by, NSW) For inspirasjon kan du se på listen over navn brukt på båter i den Australske marinen: http://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_ships_of_the_Royal_Australian_Navy Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Slangemannen Svart 4.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2014 Er enig med Popeye70 med Adeleide. Synes det passer godt til båten din. Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 4.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2014 ACDC...? Sitér dette innlegget Link to post
Tango30 Svart 5.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2014 ACDC...? Yeah! ;-) Sitér dette innlegget Link to post
wabby Svart 5.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2014 Selv skal jeg kalle båten min for "Servus". Dette er det de bruker mye nede i Bayern når dem hilser og har en opprinnelse fra Tsjekkia. Jeg liker veldig godt ordet og hvordan det uttales. http://no.wikipedia.org/wiki/Servus Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.