Jump to content

Rydd en strand på lørdag

Sofaseileren

Recommended Posts

Marin forsøpling, og særlig plastavfall av alle slag er et økende problem i havene. Fisk, sjøpattedyr og fugl lider og dør i langt større grad enn vi tidligere har vært klar over på grunn av dette.

Førstkommende lørdag (10/5) er den store Strandryddedagen, og vi båtfolk har mulighet for å gjøre en innsats på strender som andre ikke når ut til. Bli med å rydd en strand til helgen!

http://loop.no/strandryddedagen-2014/

Fint initiativ. Men jeg anbefaler også å fjerne litt av det søppelet man måte se hver gang man er i land. Det gir meg en litt god følelse som langt på vei oppveier for ergrelsen over forsøplingen. Man behøver da ikke rydde en hel strand av gangen.

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Helt enig. Men Strandryddedagen er en bra og viktig verdensdekkende ryddedugnad som også setter fokus på marin forsøpling. Og jeg oppfordrer de som rydder til å registrere seg, og i tillegg rapportere hva slags type søppel man har funnet og kvanta. Litt ekstrajobb, men dataene er viktig for å kunne få et bilde av forsøplingssituasjonen i havene.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...