Jon_R Startet 5.Mai.2014 Link til dette innlegget Startet 5.Mai.2014 Hei! Jeg har en Suzuki DF115 og har hvert år skiftet lettmetall-pakningen til tappepluggen for motorolje. Det står angitt i instruksjonsboken at dette skal gjøres hver gang du skifter olje, og det fulgte da også med 10 slike, når motoren var ny. Fikk vite på serviceverkstedet i dag, da jeg skulle kjøpe ny forsyning, at den skiftet de da aldri. Er dette egentlig nødvendig og hvorfor skal denne pakningen skiftes hvert år? Laget i metall skulle man jo tro den var ganske holdbar? /JonR. Sitér dette innlegget Link to post
is_620 Svart 5.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2014 Går ut fra at denne pakningen skvises litt sammen når pluggen teites på plass, og at dette funker mest optimalt første gangen. Ellers er det jo en årsak til at veldig mange gjør service selv, da er man ihvertfall sikker på hva som er gjort og byttet. Sitér dette innlegget Link to post
Jon_R Svart 6.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2014 Ja, enig i det. Dette økte ikke min respekt for et serviceversted Sitér dette innlegget Link to post
jerognal Svart 6.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2014 På bilen min skal og kobberringen skiftes hver gang den er av. Bare svada. Holder fint tett uten å skifte. Og der er den av 2 ganger i året. Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 6.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2014 Slike pakninger av kobber eller lettmetall skal skiftes hver gang etter man har skiftet olje. Dette er jo veldig mykt metall som former seg når de trekkes til. Kan få lekkasje hvis de brukes om igjen. Står jo tydelig nevnt i manualen på div. motorer. Det følger jo altid med noen stk. extra pakninger på nye motorer. Sitér dette innlegget Link to post
Jon_R Svart 6.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2014 (redigert) ...men så er vel ikke bilen din like utsatt for vanninntrengning heller. Det er stor forskjell på å miste litt olje og å få den erstattet av saltvann skulle jeg tro. Redigert 6.Mai.2014 av Jon_R (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 6.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2014 Er vel ikke akkurat den store utgiften når det gjelder båtvedlikehold? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.