wensev Startet 5.Mai.2014 Del på Facebook Startet 5.Mai.2014 Jeg tror det. Alt jeg opplever, som de uten båt ikke får se. Følelsen av frihet, der vannet ligger speilblankt foran meg i solskinnet. Jeg får en helt annen opplevelse av livet. Det er på en måte lagt igjen hjemme. Jeg opplever at hele verden ligger foran meg.Frihetsfølelsen kommer med en gang! Kjenne gleden over å være frisk nok, til å være ute på sjøen, mens andre kanskje sliter for livet på sykehus. Det er så deilig å våkne om morgenen til fuglekvitter og soloppgang. Lukten av nykokt kaffe, lokker meg opp av senga. Hver dag kan det være en ny utsikt, noe jegaldri har opplevd før. Jeg kan spise frokost i det fri, uten å se et menneske. Har jeg lyst til å oppleve noe nytt, kan jeg tøffe utover, møte mennesker jeg ikke kjenner. De smiler og hilser som om vi er venner. Ønsker jeg å være sosial, kan jeg være sammen med båtklubben. Vil jeg være alene kan jeg «gjemme» meg litt. For ikke å snakke om å sitte i solnedgangen, og bare være. Båtlivet er fullt av magiske øyeblikk. Jeg tror jeg har funnet løsningen til : Fred på jorden! - GI DEM EN BÅT! Hva mener du? Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 5.Mai.2014 Del på Facebook Svart 5.Mai.2014 Jeg mener man ikke nødvendigvis blir lykkeligere av å eie en båt, derimot kan det være de som blir mer ulykkelig av det. Og de som ikke eier båt har helt sikkert andre ting i livet de setter like my pris på som båtlivet. Sitér dette innlegget Link to post
Kire Svart 5.Mai.2014 Del på Facebook Svart 5.Mai.2014 Blir for tiden lykkeligere av å være på fjellet. Skitur 1 mai i strålende natur, folkefritt å stille. Herlig rett og slett. Kan fort endre seg :-) Sitér dette innlegget Link to post
wensev Svart 5.Mai.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mai.2014 Enzo og Kire jeg ser at dere også blir lykkelig av andre opplevelser! Sånn er det bare. Men jeg mener fortsatt at båt er løsningen på fred. Sitér dette innlegget Link to post
Black sea Svart 5.Mai.2014 Del på Facebook Svart 5.Mai.2014 Vel det kommer helt an på det da. Når alt er bra og været er med deg er sjølivet herlig , men når det bare oppstår problemer med motor og skikkelig ruskevær setter inn stiller det seg helt på en annen måte.. Har hatt båt siden jeg var 16 år så har opplevd en del på 34 år ved sjøen , ute på sjøen og i sjøen. Men å eie båt og om en blir lykkeligere av det veit jeg ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Shiny Svart 5.Mai.2014 Del på Facebook Svart 5.Mai.2014 Jeg tror det, dersom man klarer å finne roen og nyte den. En annen faktor for at å eie båt gjør en lykkelig er å velge en båt tilpasset egen økonomi og en båt som står i stil til egen kompetanse / motivasjon for vedlikehold og service. Har sett eksempler på at båtholdet blir en verkebyll for familien grunnet lite realistiske vurderinger av dette. For oss finnes det knapt bedre øyeblikk enn når vi siger ut fra brygga på vei ut i skjærgården. Føler oss lykkelige da for å bo i et land med natur som dette og mulighet til i nyte den på denne måten. Sitér dette innlegget Sjøblid og ubetinget positiv! Link to post
Enzo Svart 5.Mai.2014 Del på Facebook Svart 5.Mai.2014 Å reise ut med båten, det er veldig fint men det er vel for mange av oss blitt mer en vane/livsstil og ikke noe som akkurat gir ståpels på ryggen lenger. Lykke tja tjee vet ikke. Jeg har hatt seilbåt i noen år og har seilt noen mil samt overnattet noen døgn ombord og synes det er fint men derifra til å si at det gjør meg lykkeligere det vet jeg ikke helt. Hadde det dårlige kneet mitt fungert 100% i morgen så hadde jeg blitt veldig lykkelig, det er de små tingene som betyr noe her og nå som gir lykke. Fred og ro og gode venner trenger man ikke være på vannet for å oppleve. Sitér dette innlegget Link to post
MaSa Svart 5.Mai.2014 Del på Facebook Svart 5.Mai.2014 JA! Det vil si å eie en båt blir man ikke nødvendigvis lykkelig av! Men å ha en båt man får brukt og bruker, og opplever dagene på sjøen med! Ja da blir man lykkeligere ! Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Christel III Svart 5.Mai.2014 Del på Facebook Svart 5.Mai.2014 Jeg kan i hvert fall slå fast èn ting: Å være uten båt gjør meg ulykkelig! Planen for sommerferien er å sabotere campingvognen så til de grader, at innenriksministeren (fruen) sier seg enig i at det var mye bedre med båt:-) Sitér dette innlegget MvhSimon Link to post
Enzo Svart 5.Mai.2014 Del på Facebook Svart 5.Mai.2014 Kverulerer litt :) men det med å være ulykkelig uten båt, faktisk når de verste høststormene piper rundt hjørnene og isen legger seg rundt båten i Januar, da har tanken noen ganger vært at duverden så lykkelig jeg hadde vært om jeg akkurat nå var mellom båter istedet for eier :) Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 5.Mai.2014 Del på Facebook Svart 5.Mai.2014 Båt gir mange minnesverdige stunder men også mye frustrasjon og utgifter. Veier førstnevnte tyngst så gir det vel en form for lykke. Men det er stor forskjell på bare det å bruke båten kontra det å ha dilla på det tekniske, oppgradere ting, flikke og pusse treverk etc. Jeg er av sistnevnte type. Det er lett å se på bruktbåter hvordan forrige eier var. Er mange som kun koster på seg en service i året og lar resten seile sin egen sjø. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 5.Mai.2014 Del på Facebook Svart 5.Mai.2014 Om man blir lykkelig?-tja, opplever ihvertfall mye godt i livet med båten. Lykkelig, joa, har ihvertfall et rikere liv. Jeg opplever mere lykke med en seilbåt til 100tusen, enn en bil til 100tusen. Bil til 1 million også, for den saks skyld.. Ville ikke byttet båten med en Tesla. Men blir nok lykkeligere ved å ha en hobby som gir en glede, overskudd, opplevelser og mestring. Om det er hytta, båten eller servietter så gir det nok lykkefølelsen. Men rent personlig så gir båten lykkefølelsen for meg. Sitér dette innlegget Link to post
KARILLA Svart 5.Mai.2014 Del på Facebook Svart 5.Mai.2014 (redigert) Jeg vil påstå at jeg opplever lykke ved å ha båt, men tror ikke nødvendigvis at jeg ville vært ulykkelig uten. Båt blir en livsstil på samme måte som noe koser seg med golf, dykking. Paragliding osv. Også slipper en å bekymre seg for alle pengene på kontoen når en har båt. Kontoen blir kraftig selvregulerende som båt eier:-) Redigert 5.Mai.2014 av HAIK (see edit history) Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
Jori Svart 5.Mai.2014 Del på Facebook Svart 5.Mai.2014 Definitivt fattigere i hvertfall Sitér dette innlegget Link to post
Christel III Svart 5.Mai.2014 Del på Facebook Svart 5.Mai.2014 Kverulerer litt :) men det med å være ulykkelig uten båt, faktisk når de verste høststormene piper rundt hjørnene og isen legger seg rundt båten i Januar, da har tanken noen ganger vært at duverden så lykkelig jeg hadde vært om jeg akkurat nå var mellom båter istedet for eier :) Ja, du sier noe der Enzo. Jeg er lykkelig akkurat når høststormene raser som verst. Men bortsett fra det, så har jeg et bedrøvelig liv;-) Sitér dette innlegget MvhSimon Link to post
kointa Svart 5.Mai.2014 Del på Facebook Svart 5.Mai.2014 å måle lykke har alltid vært vanskelig, kjenner folk med penger på bok, båt til over million, flott hytte på fjellet men har stadig problemer og sliter med å finne ro og harmoni, og kjenner så vidt en leder av en stor butikk kjede som har en hytte på 23 kvadrat uten vann og strøm , og han synes det å bo på hytta er toppen av lykke selv uten mobildekning , fyrer med ved om vinteren og forteller med glød i øynene når kulden og vinden har vært så tøff at han har sittet fyringsvakt om natta Enkelte mennesker har rett og slett ikke evnen til å være lykkelig, det handler om innstillinger og synet på omverdenen, og ikke minst at man trives i eget og/eller i andres selskap Sitér dette innlegget Link to post
thomas73 Svart 5.Mai.2014 Del på Facebook Svart 5.Mai.2014 Er den beste terapi og frihetsfølelse fra hverdagen! Så ja, jeg blir lykkeligere av å ha båt;-) Sitér dette innlegget Link to post
Gespen Svart 5.Mai.2014 Del på Facebook Svart 5.Mai.2014 Lykken er og se glimtet i øynene på min datter når hun seiler. Så ja jeg er lykkelig eier av båt. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 5.Mai.2014 Del på Facebook Svart 5.Mai.2014 Når jeg seiler. Å gå for motor gir lite. Sitér dette innlegget Link to post
Sail S Svart 5.Mai.2014 Del på Facebook Svart 5.Mai.2014 Hvis man er i stand til å bli lykkelig og ikke blir lykkelig av å ha båt forstår jeg ikke poenget med å ha en. Det er jo som kjent til tider en veldig ubehagelig og dyr ting å drive med. Helt ulogisk at man skal bli kastet rundt i en båt, slite med å skaffe kaiplasser, jobbe med polering, stoffing og alt det andre, bli våt og kald og kaste bort en masse penger hvis det ikke gjør en lykkelig. Da skjønner ikke jeg poenget med å ha båt. Så hvis dere tror dere kan bli lykkelige og ikke blir det av å ha båt så finn på noen annet. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 5.Mai.2014 Del på Facebook Svart 5.Mai.2014 Man må holde seg i form for å ha båt. Så den holder meg i form ! Man får etterhvert masse nye kunnskaper ved å ha båt. Så den holder meg kunnskapsrik også. Man får ofte utfordringer med både båt, vær og vind. Så man blir besluttsom også, mener jeg. Så, min båt gjør meg nok mere lykkelig enn om jeg ikke hadde hatt den ! Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 6.Mai.2014 Del på Facebook Svart 6.Mai.2014 Jeg blir lykkeligere å av å ha båt enn å ikke ha! For meg handler båtlivet om rekreasjon og avkobling. å være i båt og på sjøen for meg er uten stress og mas og man tar ting akkurat som det kommer og kobler av fra hverdagen. nyter naturen omgivelsene og trivsel med familien eller venner. Ingen økonomiske bekymringer rundt båtlivet, gjeldfri og billig i drift/vedlikehold. Jeg har hatt båt siden jeg var 11 år og kommer altid til å ha det. Ser ikke for meg et liv uten båt. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
wensev Svart 6.Mai.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Mai.2014 Oiij! Her var det mange kloke ord . Jeg vil bare oppklare litt som kunne misforståes! Jeg tror ikke nødvendigvis at man må EIE en båt, men ha tilgang til. Og jeg er så enig med Shiny, som skriver " En annen faktor for at å eie båt gjør en lykkelig er å velge en båt tilpasset egen økonomi og en båt som står i stil til egen kompetanse / motivasjon for vedlikehold og service. " Og noe annet som jeg synes er fantastisk med båt, er at man kan velge å ikke være ute på vannet når det er dårlig vær!!! Sitér dette innlegget Link to post
SeaSC Svart 6.Mai.2014 Del på Facebook Svart 6.Mai.2014 Vet ikke om man blir lykkeligere, men for vår del gjør båtlivet noe med helsen. Man slapper veldig godt av i båt og ja, kanskje det er lykke -G- Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Rainbow Svart 6.Mai.2014 Del på Facebook Svart 6.Mai.2014 JA! Sitér dette innlegget Tidligere nick Seil-løs RS Totalmedlem Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.