Jump to content

Blir man lykkeligere av å ha båt?

wensev

Recommended Posts

Ja, jeg blir definitivt lykkelig av å ha båt.

Ikke bare av å seile og være på tur. Men av å bare være i båten. Merker det med en gang jeg kommer om bord, det skjer noe med humøret og kroppen.

Og ikke bare virker det når jeg er ombord, lykken fra 1 mai langhelgen i båten henger fortsatt i, nå på en Tirsdag.

Og tenker jeg på kommende tur blir jeg enda lykkeligere.

Graden av eufori varierer selvfølgelig, men er det lenge siden sist tur og båtbehovet har bygget seg skikkelig opp så kan jeg formelig boble av lykke når jeg kaster tampene en Fredagskveld :blush:

At vi ikke har brukt båten i hele vinter pga tekniske problemer bidrar i år ekstra til lykkerusen nå når båten endelig er i drift igjen og vi kommer oss ut igjen.

Som kona sa da vi begynte å pakke sammen på Søndag - Jeg gleeeder meg allerede til neste tur.

Det er lykke det :thumbsup:

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Trur ikkje eg klarer så lenge uten en form for båt når seilbåten blir solgt. Blir nok en daycruiser med fartspotensiale rundt 30knop+ og soveplass til 2. Tråler finn.no konstant. Så for min del blir det ett markant bytte av båt, men båt må eg ha, iallefall ein mulighet for å komme seg på sjøen. Kajakk kanskje :)

BOAT = Bail Out Another Thousand

Hva er lykke da? For meg er lykke å roe ned med venner fra en ellers stressende hverdag. Har fått med meg at det faktisk er gjort tester på stress I bil og båt, og det er vel ikke så overaskende, men med en båt I moderat fart er stressnivået betydelig lavere en I bil (I moderat fart). For meg er dette et godt eksempel eksempel på lykke I båt. Så snart jeg er I båten legges alle bekymringer om ting som ikke er gjort eller burde vært gjort igjen hjemme. Andre kan nok få den samme lykkefølesen andre steder eller definer den helt anderledes.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...