Lars H. Startet 5.Mai.2014 Link til dette innlegget Startet 5.Mai.2014 Etter tre helger ved herlige Oscarsborg, fant vi ut at det kunne være greit med litt avveksling. Så fredag morgen gikk vi ut fra Son og strake veien til Åsgårdstrand i lettskyet vær og omtrent flatt vann. I Åsgårdstrand hadde ikke vi vært siden det var BP-treff der for mange år siden. Vi hadde på forhånd sjekket ut at gjestehavnen var på innsiden av den nye moloen, godt beskyttet, Etter litt kaffe og tur med skipshunden til Fantebukten nord på øya der det lå en håndfull båter, ble det strake veien hjem over fjorden i havblikk! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
VannTro Svart 5.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2014 Flott oppsummering av av en tur i kjente omgivelser også for oss. Trist å se at det blir forsøplet slik i Grisebukta, noen sørger tydeligvis for at den kler navnet. Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Lars H. Svart 5.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2014 Vel, mye av "forsøplingen" har nok vind og vær ansvaret for. Jeg har vært med på mange slike våroppryddinger opp gjennom tidene. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
puddingen Svart 5.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2014 Fin skildring Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.