Per S Startet 5.Mai.2014 Link til dette innlegget Startet 5.Mai.2014 Batteriet mitt tok kvelden etter sesongen i fjor. Det var et Sønnak 115Ah Nautilus Freeline Marine montert i en Yammarin 62cc med Yamaha F150. Ser at flere har dårlig erfaring med dette batteriet. Mitt holdt i tre sesonger men det skal nevnes at jeg har utstyr ombord som trekker litt strøm når båten ligger ubrukt. Er det noen som har forslag til et bra og trygt batteri i samme klasse? Er nyere Sønnak batterier (Exide?) bedre? Mvh Per S Sitér dette innlegget Link to post
Per S Svart 8.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2014 Ingen som har forslag til batteri? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 8.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2014 er det konstant strømtrekk så er det tøft uansett hva slags batteri man har dersom det får stå for lenge.. hva med å slå av hovedbryteren? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
hawthorne Svart 8.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2014 Har du plass til to batterier? Motoren din har mulighet til å lade to batterier i parallell med en ekstra ladekabel, og da kunne du hatt ett til forbruk og ett til start. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.