Jump to content

Erfaringer Mercruiser 135.


Atley

Recommended Posts

Heisann!

Etter mange ukers kikking og spekulering etter hvordan båt vi skulle kjøpe endte valget på en

'96 Campion Allante 565 med en Mercruiser 3,0L 135hk motor........ båten har hatt en eier siden ny!

 

Har skjønt at dette er veldig populære motorpakker, men er det noen problemer eller andre ting jeg bør være oppmerksom på ang. motor/drev??

 

 

mvh Atle

Atle........

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med en fin båt!

 

Jeg har ikke så my kjennskap til 135-hesteren. De problemene jeg har hatt med min Mercruiser 230hk, relateres til at det er en V-motor som er følsom for skjev fordeling av kjølevann mellom riserne.

 

De problemene skal du hvertfall være fritatt, ettersom du har rekkemotor og alt kjølevann passerer samme sted på tur ut. Håper du får en fin og problemfri sommer, bare bensinprisen returnerer til et fornuftig nivå!

baatplassen.no

Din kommunistiske hjemmehavn på nettet!

Link to post
Share on other sites

hehe...... bensinpriser ja.... og marinaer legger vel gjerne på litt ekstra og...... tipper det går litt mer bensin iår enn i fjor, da måtte vi klare oss med en 14 Rana med 7,5 hester Johnson fra Attenhundreogbrødmangel!

 

 

 

 

Atle

Atle........

Link to post
Share on other sites

Hadde for noen år tilbake en Mercruiser 3,0L 140 hk motor i en 18 fots Draco.

Dette var en modell fra 1986.

Skiftet manifold og riser, eller bare vanlig service og vedlikehold.

Hadde båten fra 1994 til 2001.

Alpha one drevet fikk selvsagt vanlig service og vedlikehold, hadde ingen reperasjoner eller problemmer med dette.

Solgte båten til en bekjent, og båt/motor og drev fungerer fortsatt bra. :smiley:

Aldri en dag uten båt.

Medlem KNBF. NSSR. Båten reg. i Skipsregisteret og Småbåtregisteret

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...