Jump to content

Oppussing 21" risørsnekke

Commodus

Recommended Posts

Har denne snekka her jeg tenkte og stelle litt med til vannet stiger her! Midt i båten både i lengde og høyde lekker den litt, forslag til hva jeg kan tette med? Har ikke tenkt og gjøre så alt for mye med denne, men kunne tenkt meg og få toppen blank å fin! Hvordan går jeg frem med pussing og olje/lakk? Aldri hatt trebåt før, så kan lite! 5hk Marna i denne som sviver, men bruker endel olje ved full fart!

bilde

Redigert av Commodus (see edit history)

fremgangsmåten for å få den tett kommer helt an på grunnen til at den lekker :) Er det nagler som har ryki så bør den nagles opp igjen, er det derimot sprekker eller råte så må omfanget av skaden konkluderes, er det små områder så kan det meste fikses ved å luse inn stykker.

Overbygget er det bare å gå løs på med varmepistol og skrape :) deretter pussekloss og litt grovt papir, så litt beis for farge, deretter lag på lag med olje :)

Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly.

Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...