Guest Balder.. Svart 29.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2017 Artig att det ble respons, er det reker "overalt" på anbefalt dyp eller kreves det spesielle forhold for att reken trives ? Tenk å kunne spise loff, majones og selvfisket dagfersk reke på terrassen :)) Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 29.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2017 Tja nå tror jeg ikke jeg vil fiske tomt så noen konflikt ser jeg ikke for meg, Når det gjelder tap av bruk tror jeg ikke det blir noe problem det heller da det stort sett kun fiskes på torsdag/fredag for salg ved kai til helgene. Mener at dette er teiner som ikke skal stå lengre en en time eller to. Jeg tror heller ikke det er særlig realistisk at med et par slike teiner at man fisker opp mere en det man spiser en lørdags kveld Slik jeg forsto problemstillingen så var det hvis private begynte å sette teiner på rekefeltene så de sto i veien når yrkesfiskrene skulle tråle der som kunne føre til interesse konflikter. Jeg også vil høre mere om reke fiske med teiner. Hadde vært morsomt å prøvd når man ligger i uthavn. Sitér dette innlegget Link to post
Heimsjyen Svart 2.April.2017 Link til dette innlegget Svart 2.April.2017 Sitat Vet ikke hvordan det er sørover landet, men lengre nord er det ofte fra 100 m. og nedover det fiskes reker. Ofte i et "djuphol "med litt leire og løse bunnmasser. Hvis en setter teiner i kanten av disse, vil en ikke komme i konflikt med trålfelter, der er ofte krepsen også .tilstede. Reker finns det mange plasser, et gjelder å finne de. Kan ikke komme med en generell anbefaling her. Se etter cly i kartet, det kan være en indikasjon. Eller mud. Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 12.November.2017 Link til dette innlegget Svart 12.November.2017 https://www.nrk.no/finnmark/ga-opp-oljedrommen-_-na-satser-de-alt-pa-rekefiske-1.13772886 Sitér dette innlegget Mons Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.