Jump to content

Yamaha 20hk 04mod. Lav turtallsperre?

SSS7633

Recommended Posts

Hei! har i dag endelig fått ut båten min. når jeg omsider fikk start på motoren, så vil den ikke opp i turtall. å alarmen i gass/gir konsollen uler. ser for meg at den sperrer tenning av en eller annen grunn. alarmen starter å ule me en gang motoren starter (untatt på veldig lavt turtall, pga ladestrøm?) dette er en 2-Takter med Autolube, å motoren har full oljetank, å kjølevannet spruter. pluggene ser fine ut, å helt ny bensin. hvilke ting kan få alarmen på en slik motor til å begynne å ule? kan oljepumpa være kaputt? (kjører med olje i bensin + autoluben for øyeblikket, så det er ingen fare for skjærings.

Mvh Sindre S.

Jeg kjenner til 30 hesteren fra Yamaha. Den har alarm for varmgang og for lavt oljenivå som nevnt over. Den skiller ikke på hva det gis alarm for og gir bare konstant pip uavhengig av hva som trigger den.

Høres ut som om det er nivåvakten for olje. Ville koblet fra tempføleren bak på blokka da det er enklest. Den er det bare å trekke ut en ledning på. Uler det fortsatt, er det oljevakta.

så, hvis det er oljevakta er det bare å "klippe" en ledning fra føleren? vil ikke dette påvirke tempføler? synes å huske at ledningene til de to er "samme" kabel. startet motoren i fjord sommer, å da var det ingen piping, å motor gikk som en drøm, å etter dette tømte jeg oljetanken for å unngå søl ved flytting av motor. kan det være så enkelt som at giveren har "hengt" seg? skal uansett koble ut denne tanken, å blande selv rett i bensinen.

Gjør som Lars K sier. Trekk ut en av ledningene som går til oljeføleren eller temperaturføleren. Da ser du hvilken som trigger alarmen. Så lenge det er olje på tanken og pumpa fungerer er det ikke skadelig å kjøre motoren. Om oljepumpa ikke fungerer får du ingen varsel så vidt jeg vet.

Begynner det å pipe straks du setter på tenningen før motoren har startet?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...