Endurance35 Startet 6.Mai.2014 Link til dette innlegget Startet 6.Mai.2014 Hei, jeg har 2xVp Kad 42 p-a med DP-E drev.Hadde ute styrestyrehjelmene og byttet gjennomføringer og o-ringer.Nå er trim instrumentet helt dødt på styrbord motor.Har kryssbyttet relé og kabler, men er fortsatt dødt. Kan det være tiltsensoren som sitter i styrehjelmen som er deffekt? Begge funket tidligere i år. Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 6.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2014 Har du prøvd å justere trimsensorene? Jeg regner med du ikke har sjøsatt ennå? Sitér dette innlegget Link to post
Endurance35 Svart 6.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2014 Båten står hjemme på land. Har bygd om hele instrumentpanelet, men ikke rørt triminstrumentene. testet dette tidligere i år, å da virket alt. eneste jeg har rørt er sensoren etter at jeg hadde ute styrehjelmene. Hvordan justerer jeg sensorene? Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 6.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2014 Det sitter en tannstang/tannkrans montert oppå styrehjelmen som går i inngrep med et tannhjul på sensoren. Når denne monteres må du stille sensoren så indikatoren viser riktig. Mulig du har flyttet tannhjulene ift tannkransene når dette var fra hverandre. Sitér dette innlegget Link to post
Endurance35 Svart 7.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2014 Det sitter en tannstang/tannkrans montert oppå styrehjelmen som går i inngrep med et tannhjul på sensoren. Når denne monteres må du stille sensoren så indikatoren viser riktig. Mulig du har flyttet tannhjulene ift tannkransene når dette var fra hverandre. Det er jeg klar over. Det er et "hakk" i tannhjulet som skal inn på første sporet i tannkransen. Men det er ikke problemet. Hele instrumentet er dødt. Ikke noe lys eller tegn til strøm. Prøvde som sagt og kryssbytte relé og kontakter med det instrumentet jeg vet virker, men det virker heller ikke da. Så lurer jeg på om det kan være sensoren som er hele årsaken? Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 7.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2014 Mål om du har spenning fram til instrumentet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.