Jump to content

Gammel Yamaha 25hk - Tilkobling av Gass/Gir fjernkontroll

Arni77

Recommended Posts

Jeg har en gammel 25hk Yamaha som jeg gjerne skulle ha montert fjernstyring på. (Gass/Gir/Styring)

Jeg er usikker på om jeg mangler noen deler? Jeg mangler hvertfall brakketten for å feste overføringswire i. Ellers så er det for liten plass til gasswire bak gir-hendel. (mellom motordeksel og girskifter)

Er det noen som har et bilde av hvordan oppkoblingen skal se ut? Hva mangler jeg av deler?

Når det gjelder styring, så ser det ut som om det skal være en kule på motoren som styringsoverfring festes i? Hvor får jeg tak i denne? Hvordan ser den ut? Alle tips/bilder mottas med takk.

bilde

bilde

bilde

Ser ut som den gassarmen du har på motoren ikke er orginal,denne skal peke nedover. Gasskabelen skal da ligge på nedsiden av girkabelen.

Det finnes to typer braketter,en i to deler og en som er i en hel del. Litt usikker på hvilken du skal ha,men tror du skal ha den todelte.

Her er bilde av den i to deler:

bilde

Her et bilde av den i en del: http://www.ebay.ie/itm/Yamaha-Mariner-outboard-motor-remote-cable-clamps-C2-33C-S-S-mount-6-40HP-/371052509979?pt=UK_CarsParts_Vehicles_Boat_Engines_EngineParts_SM&hash=item566473fb1b

Til styringen er det en brakett med kule i enden du trenger. Denne fester du i skruen foran på motoren.

Du kan jo høre med Skrotnisse her på forumet,han har endel deler til Yamaha.

Takk for bildet Lars K.! Jeg har bare sett ett festepunkt til braketten for wire, men det er kun en bolt, så det stemmer ikke helt overens med bildet i den Ebay linken du sendte. Men bildet ditt gav meg noen hint, og jeg kan evt lage noe selv. Evt lete etter noe på ebay. Skal også sjekke med Skrotniss om han har noe liggende.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...