HulkHaugen Startet 8.Mai.2014 Link til dette innlegget Startet 8.Mai.2014 Har googlet og søkt på finn.no, blocket.se, dba.dk og ebay.co.uk. Trenger å erstatte mitt gamle PRM160S VR2 gir, og trenger da enten et "nytt" PRM 160V eller PRM 260D gir. Hadde 2:1 utveksling, men tar 3:1 om jeg får tak i det. Har funnet noen, men ved en nærmere kikk på id skiltet viser det seg å være PRM140 eller andre typer girkasser. Finner også ett i Danmark til 2500,- men får ikke kontakt med selger. Har også en dialog med en kar fra Steinkjer, men han vil ha 8000,- for et gir (3:1) fra 70-tallet, sytes det høres stivt ut. Helt nytt 260D på ASAP Supplies koster £1100+VAT/Import. Er det ingen andre steder/forhandlere hvor jeg kan forvente å finne slikt? Syntes det er alt for langt mellom disse girkassene, og er sikker på at det minnes minst én mystisk anonym skrotnisse som sitter på mange slike. Er ellers så klar for å sjøsette balja nå... Sitér dette innlegget Mvh Børre Link to post
Janoho Svart 8.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2014 11.000 kr er vel ikke så mye i båtsammeheng, tror jeg hadde bestilt hos asap supplies. Så kan du komme i gang med sesongen. Det skal vel heller ikke betales VAT på dette siden det skal føres ut. Jon Sitér dette innlegget Link to post
HulkHaugen Svart 8.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2014 Nja, egentlig ikke når båten er verdt så lite. Men har kanskje scoopet opp en girkasse til 2000,- som kun trenger å bytte ett tannhjul i, kan kanskje ta det fra den gamle girkassen. Skal sjekke det ut i morgen :) Sitér dette innlegget Mvh Børre Link to post
Hulda Svart 8.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2014 Synd du ikke skal ha en PRM 400-kasse. Har en liggende i garasjen. Sitér dette innlegget Link to post
HulkHaugen Svart 9.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2014 Ja det var veldig synd. Nok en gang har jeg funnet en PRM160 girkasse som har vist seg å være noe annet :( Fikk en telefon fra en kar i Stavanger som så annonsen min på finn.no, og sa han hadde en 160 girkasse som var identifisert av en PRM forhandler i Stavanger, men den manglet merkeskilt så vet ikke om jeg tør gamble på det... Sitér dette innlegget Mvh Børre Link to post
Hulda Svart 9.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2014 Ja, vær forsiktig. Og har kassen oljefilter, så er den meget gammel. Har du sjekket hos Halaas og Mohn i Kristiansund? Sitér dette innlegget Link to post
HulkHaugen Svart 9.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2014 Det er de jeg spør hver gang jeg får et skiltnr fra selger som tror de har en 160 til meg. Har til nå kommet over to 140 og en 400. Har også en annen brukt en til 8000,- men syntes det er litt drøyt for en brukt en. Har prøvd å prute, men har ikke fått noe respons enda... Sitér dette innlegget Mvh Børre Link to post
Victoria1 Svart 9.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2014 Forsøk Rune Bo Larsson, Skjetten, Tlf 90597957 , mulig han kan hjelpe deg. Sitér dette innlegget Link to post
HulkHaugen Svart 12.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2014 Konge. Han har sa han, men jeg skulle ringe han igjen i morgen, han satt i bilen :) Sitér dette innlegget Mvh Børre Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.