Jump to content

Kilereim levert på lengder?


pero

Recommended Posts

Er det noen som vet hvor man får tak i kilereim/viftereim etter mål? Har inntrykk av at "alle" leverer etter originalnummer/originaldel, vanskelig å finne noen som kan gi meg to reimer på 720 og 960 mm.

Har ikke klart å finne noe originalnummer på motoren vår.

 

Kan forøvrig melde at kilereima som sitter på vår Renault RC8 er benyttet på en litt original måte. Det skal være to reimer på denne, en til kjølepumpa og en til dynamoen. Begge skal gå på veivhjulet, som følgelig har to spor. I dag sitter det derimot bare en lang reim der. Vet ikke om dere klarer å se for dere hvordan denne reima er tvunget bakover til dynamoen, avstanden er jo ikke så stor at dette er problemfritt.. :crazy:

 

Dermed må jeg måle omkretsen til de to reimene som skal være der og forsøke å finne noe sam passer.

 

Pero.

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Ta kontakt med Tess, de har et ENORMT utvalg i kileremmer. Fikk god hjelp der etter generatorbytte og måltaking med en taustump.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Ta kontakt med Tess, de har et ENORMT utvalg i kileremmer. Fikk god hjelp der etter generatorbytte og måltaking med en taustump.

 

Lars H.

<{POST_SNAPBACK}>

Fint. Skal prøve det. Sist jeg var der fikk jeg imidlertid inntrykk av at jeg var en torn i øyet på dem. Hadde følelsen av at det jeg ba om var for lite til at de gadd å bruke tid på meg. (skulle ha en slangebit) Mulig at jeg traff dem på en dårlig dag. Fikk det jeg skulle riktignok..

 

Pero.

Link to post
Share on other sites

Kan ikke skjønne at det skal være et problem, "alle" viftereimer er jo merket med dimensjon på selve reima. I alle fall de jeg har sett. Hvis du prøver hos noen som leverer uoriginale bildeler så burde ikke dette være noe problem. Om ikke annet, så går det jo an å ta en tur i hyllene og se på selve reimene selv (hvis du får lov da). Men husk at bredden også er viktig, denne kan variere.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

På et verksted jeg jobbet før hadde vi en sak vi la reima i og som strakk ut denne. De ulike lengdene ga da en indikasjon på delenr. på reima. Skulle jo tro de hadde noe lignende på steder de selger reimer siden vi hadde det på et verksted...

Link to post
Share on other sites

Mulig at jeg traff dem på en dårlig dag.

Pero.

<{POST_SNAPBACK}>

Da var nok vi der samme dagen. Arrogant kundebehandling og en følelse av å være i veien og forstyrre betjeningen i deres viktige arbeide.

Hilsen rem

(som skulle ha en rørovergan fra tomme til millimetergjenger)

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Da var nok vi der samme dagen. Arrogant kundebehandling og en følelse av å være i veien og forstyrre betjeningen i deres viktige arbeide.

Da var du nok ikke hos Tess på Kjeller ved Lillestrøm. Der er det alltid bare velvilje. Riktignok må en ofte komme tilbake neste dag for å få det en er blitt enig om at en skal ha (får varer fra lageret i Oslo). Da jeg skulle ha min kilerem, fikk jeg med meg flere med litt forskjellig lengde for å teste ut hvilken som passet! Og et lite tips: mange bedrifter har ordninger slik at ansatte får rabatt ved privatkjøp hos Tess. Jeg får 10%.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Hei

GKL Gummi AS

Postboks 174, Kaldbakken

0917 OSLO

-samt en rekke andre steder i landet-

 

De leverer det meste av reimer til en fornuftig pris. De har også reimer som metervare.

Disse finnes det to typer av. Den ene har stålnagler og er ikke spesielt bra.

Den andre er bare armerte gummibiter som tres inni hverandre til ønsket lengde. Denne reima leveres med omtrent samme holdbarhetsgaranti som vanlige kilreimer, men må etterstrammes eller kortes inn etter etpar timer. Etter det fungerer de helt som en vanlig reim. Pass på å få riktig bredde/fasong på reima.

Anbefaler å ta med den gamle hvis den passer i sporene. Den skal ikke komme ned i bunnen av sporet, den skal ikke ligge mer enn en millimeter over kanten, og den skal følge sidene i sporet.

 

Denne reima bør det være etpar meter av i alle servisebiler...

 

Mons

Redigert av mons (see edit history)

Mons

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...