111baat Startet 8.Mai.2014 Link til dette innlegget Startet 8.Mai.2014 Trenger et bryterpanel nær styrepidestall seilbåt. Brytere for lys, radar og ais. Det jeg er usikker på, er om det vil bli tett nok og ikke lekke mellom panel og glassfiber. Det er dette panelet fra BEP marine jeg vurderer. Vil Sikaflex holde? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 8.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2014 Ja, det eller Tec7. Sitér dette innlegget Link to post
aileenll Svart 8.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2014 (redigert) sika el lignende fugemasse/lim vil være tett mye lengre en gummitettningen på vippebryterne. Min erfaring er at gummitettningen ryker etter et par år. Vell så viktig er at det kommer til luft, som kan tørke opp uønsket fukt og at eventuell fuktighet kan dreneres. Redigert 8.Mai.2014 av aileenll (see edit history) Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
111baat Svart 8.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2014 OK, da gjør jeg et forsøk. Tror gummitetningen på bryterne kan skiftes Sitér dette innlegget Link to post
aileenll Svart 9.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2014 Det går bra, men post en link her, hvis du finner et sted der de gummitetningene kan skaffes, uten samtidig å måtte kjøpe hele panelet. Det hadde vert kjekt :-) Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
Gunga Din Svart 9.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2014 Min erfaring er at gummitettningen ryker etter et par år. min erfaring, att den der 12V cigg-kontakten ruster først.....de er ofte bare noen fornikkled dritt Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Allegro27 Svart 9.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2014 (redigert) Min erfaring er også at den cigg-kontakten ikke holder mål, hva med å finne et panel uten denne slik at du slipper å irritere deg over en rusten og ubrukelig kontakt.. Kanskje Carlingswitc-brytere passer best ute i seilbåt? Redigert 9.Mai.2014 av Båt-W (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 9.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2014 Hvorfor sette dette ute? Bedre miljø innendørs. Disse bryterne blir ikke så ofte slått av og på. Sitér dette innlegget Link to post
Seasu Svart 9.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2014 I boks ?http://flak.no/produkter/Elektrisk_utstyr/Luker_og_kooeyer/ASA_boks_kontrollpanel,_m__tett_doer_hvit Sitér dette innlegget Link to post
111baat Svart 9.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2014 Takker for innspill. Jeg går nå med tanker om å muligens montere den innvendig. Ser muligheter for dette, men vurderer da å rearrangere ais boks. Nyttige innspill dette, får tenkeboksen til å jobbe. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.