JRK Svart 11.September.2014 Link til dette innlegget Svart 11.September.2014 Noen som har byttet frostveske på ferskvansiden selv på en D6? Har en 2007 modell. 1. Hvor mye frostveske trenger jeg? 2. Hvilken farge er det på kjølevesken? (Innbiller meg at den er blå) 3. Er det mange tappeskruersom må åpnes? 4. Er det bare å la det renne ut, eller må det suges ut? 5. Gjør dere dette selv eller lar dere verksted ta det Ellers så er jeg akkurat så motorkyndig at jeg skifter alle filtere og impeller selv. Andre ting overlater jeg til verksted Sitér dette innlegget Link to post
Chiefengineer Svart 11.September.2014 Link til dette innlegget Svart 11.September.2014 Skal være 15 liter totalt på D6. Er grønn væske på denne. Manualen beskriver byttet greit, åpne tapping og lufting, eks. på ekspansjonstank, turbo el. så renner det ut av seg selv. Ingen problem å gjøre selv. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 11.September.2014 Link til dette innlegget Svart 11.September.2014 Og er du økonomisk av deg tar du vare på den brukte kjølevesken for bruk ved vinterkonservering av f.eks sjøvannsystemet Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Billa Svart 11.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.September.2014 Angående problemstillingen som startet tråden så kan jeg melde at etter jeg kjøpte båten så har jeg ikke opplevd fall i frostverdien. Problemet ser derfor ut til å være løst eller kanskje det aldri eksisterte. Sitér dette innlegget Sushi Link to post
JRK Svart 11.September.2014 Link til dette innlegget Svart 11.September.2014 Hei, Takk for gode råd. Ser at det står ethylen glykol i brukermanualen til VP. Ser at Biltemas frostveske er ethylenbasert. Har så langt bare brukt originale VP produkter, men lurer på om dere ville vært skeptisk til denne frostvesken Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 11.September.2014 Link til dette innlegget Svart 11.September.2014 Årsaken til bytteintervallet er vel først og fremst at korrosjonsbeskyttelsen svekkes, heller enn at frysepunktet stiger. Jeg ville brukt Volvos grønne, uten at jeg skal påsta at det er noe feil med BTs produkter. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Hølje Svart 11.September.2014 Link til dette innlegget Svart 11.September.2014 hei, har akkurat det samme problemet på min D4 225 som Billa beskriver, ingen forandring i nivå hverken opp eller ned. dette gjelder kun styrbord motor. får vel bare tappe av og fylle på ny blanding tenker eg. Noen som hvet hvor mange liter som går på D4 motor? Sitér dette innlegget Link to post
Billa Svart 11.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.September.2014 Det rare er Hølje at det jeg beskrev var et registrert problem av tidligere eier, men egentlig var umulig. Etter at jeg tok over båten så ble det ikke registrert noen endringer for frostverdien. Volvo gjorde noen tistramminger av skruer i motoren rett før jeg ble eier. Kanskje det løste problemet eller det hele var feile målinger!!! Sitér dette innlegget Sushi Link to post
JRK Svart 12.September.2014 Link til dette innlegget Svart 12.September.2014 Jeg ville brukt Volvos grønne, uten at jeg skal påsta at det er noe feil med BTs produkter. Takker for råd. Det er vel bare tull å spare penger på å bruke uorginalt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.