Jump to content

Asker - hvor kjøper vi utstyr til vask, rubbing og polering?

AskerNette

Recommended Posts

og, hva skal vi kjøpe? Vil jo gjerne ha bra kvalitet til ok pris :) Har Ibiza 22'. Vil gjerne ha forslag til hva som får frem/bevarer den blå gelcoaten også.

Gleder oss til båtfiks i helgen, så setter pris på gode tips ila kort tid!

Jeg har i år, som tidligere år, har jeg handlet hos Maritim på Slependen... fordi jeg bor rett ved og fordi service og kunnskap er god. Noe har også blitt kjøpt inn på Biltema og Jula. I år så har jeg ført skikkelig regnskap over absolutt alle innkjøp og vil regne ut faktisk forbruk av alle forbruksartikler ved sessongens slutt. Planen er så at jeg neste år handler alt på nett i god tid før båtpussen, på rimeligste sted. Det kan fort være tusenlapper å spare på det... og ikke minst gjentatte turer til ulike butikker for delvise kjøp, om og om igjen... og i tilegg bli utsatt for umenneskelige fristelser i alle godtebutikkene

Bunnstoff: VC-17

Primer: VC Tar2

Preclean: Hempel

Båtvask, shine and spray, NANO (til vasking av i løpet av sessongen etter båtpussen er tatt)

Gelcoat Cleaner: Selaclean

Polish: Selaclean

Voks/Forsegler: Selaclean

Deck Cleaner: Starbrite

Teakrens: Maritim

Hugo rensemiddel

Båtrens: Seajet

Autosol chrome polish

Diverse husholdningsrengjøringsmidler (Jif, Ajax, Salo, Vindusspray, Grønnsåpe)

Diverse polerkluter, polergarn, tørkepapir, svamper, slipepapir, ruller, pensler, osv...

Maxbo på Holmen er det nærmeste for dere. De har det dere trenger. Når det gjelder valg av poleningsstoff så er det 1000 tråder om det her på baatplassen, og 10 ganger så mange meninger om hva som er bra.... ;-)

Ps: Ble det leie av henger i Drammen for dere?

Kk

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...