Jump to content

Intet arbeid ingen båt


hansiver

Recommended Posts

Etter å ha hatt båt i "alle" år var jeg grunnet en litt dyr skilmisse nødt til å selge båten på høsten i fjor, det var ikke med lett hjerte jeg så båten forsvinne opp på lastebil og med kurs for vestlandet, men den nye eieren tar sikkert godt vare på henne.

I januar og ferbruar har jeg brukt mye tid på lese annonser og sette opp regnestykker og funnet ut at hvis jeg la lista litt lavt kunne jeg skaffe meg "ny" båt. Men hva skjer? Allmøte på jobben rett før påske, bedriften er solgt de nye eierne velger å legge ned bedriften, noen dager etter var oppsigelsen motatt og kvitert for.

For første gang i mitt 42 årige liv har jeg ikke pusset båt i påsken, nå skjønner jeg feks hvorsfor langfredag heter langfredag.

Innimellom jobbsøk leser jeg også innlegg her til øyet blir stort og vått, slik det ser ut nå er vel bare en lottoggevinst som kan berge årets sesong. Nei dette blir en lang og trist sommer.

 

 

skipper skuteløs

 

PS

Er det noen som ikke har tid til å bruke båten sin i år kan jeg gjerne hjelpe.

Ds

Link to post
Share on other sites

Håper det løser seg med ny jobb etter hvert, livet består som vi alle vet av både oppturer og nedturer.

Viktig å beholde humør og være positiv selv om det kan være vanskelig.

Lykke til fremover. :smiley:

Aldri en dag uten båt.

Medlem KNBF. NSSR. Båten reg. i Skipsregisteret og Småbåtregisteret

Link to post
Share on other sites

Dette var ikke hyggelig lesning, jeg føler med deg. Den ene ulykka førte den andre med seg...

 

Men jeg vil oppmuntre deg til å være ved godt mot. Når man er på bunnen av bølgedalen fører alle veier oppover. Det kan også sies slik: I motbakker går det faktisk oppover!

 

Jeg vet ikke om noen her har båt som du kan få disponere, men det hadde jo kanskje vært større muligheter hvis du forteller hvor i landet du bor,- sånn ca. :wink:

 

LYKKE TIL,- ihvertfall... :seeya:

Redigert av Baltic (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Fryktelig trasig, dette her. Husk på at motgang gjør en sterk, men selvsagt har jeg forståelse av at det kan bli vel litt mye innimellom.-

 

Husk på at av og til forekommer der båter som gies bort. Selvsagt tilkommer eventuelle transportkostnader, men man kan allikevel komme billig fra det.

 

Det siste eksemplet jeg så som skulle gies bort, flyter, maskinen virker veldig bra, toalett, etc., mens eier ikke så for seg å pusse denne klar for sommeren.

 

Følg med så ordner det nok seg etterhvert.

 

Lykke til.

Link to post
Share on other sites

Ingen har så langt funnet noen nedoverbakke som bærer lukt til varmen. Tvertimot viser statistikken at det etter enhver nedtur, kommer en opptur.

 

Jeg har selv gått arbeidsledig mye av fjoråret. Ingen lystig situasjon, men som sagt:

 

Det positive med en lang nedtur, er at lengden på kommende opptur øker proporsjonalt.

 

:yesnod:

baatplassen.no

Din kommunistiske hjemmehavn på nettet!

Link to post
Share on other sites

Bak skyene er himmelen alltid blå osv....!

 

Det må nu vel begynne å bli en del fraskilte kvinnfolk med båt også i disse tider!!!!!

Som kanskje trenger vårpuss og ditto "påmønstring",mener jeg?????

en liten notis i avisa eller sjekk i nærmeste marina!!!!

Men det med jobben var jo værre!

:yesnod:

Link to post
Share on other sites

Bak skyene er himmelen alltid blå osv....!

 

Det må nu vel begynne å bli en del fraskilte kvinnfolk med båt også i disse tider!!!!!

 

Slik skal det låte!

 

Gikk selv arbeidsledig en lengre periode i fjor høst men plutselig så kom jobben dalende. Måtte dog flytte på meg på kort varsel og prøver nå å finne ut hva jeg skal gjøre med båten.

 

Heldigvis er ikke båtgleden proporsjonal med størrelsen. Kanskje en liten, billig båt kan være en mellomløsning og en metode til å komme i kontakt med de fraskillte kvinnfolkene som trenger mannskap og slepejolle?

Link to post
Share on other sites

Send meg en melding eller sms på 97144371 om du vil være med ut i alle fall! Skal hente en 14 fot with i Tønsberg i overmorgen, 9/4 - flytte motorseiler fra Oslo til Strømtangen 16-17/4, samt diverse andre turer og pussejobber! Om du bor i Oslo kjenner jeg også en fyr som ville bli overlykkelig for en båtkyndig medeier i snekka si - den fikk han av båtlaget vårt, så inngangsbilletten der burde i så fall være den samme - kr. 0,-

 

Båtliv uten penger burde ikke være noe problem for en som kan mye om båt og har tid til å hjelpe med litt småjobber ombord!

 

Med hilsen

 

Hans Christian Schrøder

Link to post
Share on other sites

Tusen takk alle for alle gode råd og omtanke, blir helt varm rundt hjerterota jeg. Skal jammen være på utkikk etter fraskilt/enslig dame med båt det hadde jeg i min depresjon ikke tenkt på. Skal forøvrig hjelpe en bekjent med båtpuss så kunnskapene skal jeg holde vedlike, og sammen med familen hans blir det sikkert noen turer også, så jeg skal vel alltids komme meg utpå i år også. Og dukker det opp en jobb og utsikt til fast og stabil inntekt skal egen skute annskaffes raskt.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...