Jump to content

Mobilt bredbånd i båt

aquata

Recommended Posts

Jeg bruker telefonen som modem.

Fordeler ingen ekstra abonement kostnader og normalt så kommer det innenfor allerede betalt data trafikk.

Om du syntes det er vrient å ikke ha telefonen tilgjengelig så leverer de fleste teleoperatører tvilling SIM kostnadsfritt. Da er det bare å finne en avdanket telefon å bruke denne som modem og kun det.

Har 3G og 4G der dette er tilgjengelig der operatøren leverer dette, i mitt tilfelle telenor.

På min telefon er det begrenset oppad til 5 på loggede brukerer samtidig.

Lykke til

Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig!

Hos ICE koster det i hvert fall ikke noe ekstra å bruke i Sverige og Danmark. Dekningen er upåklagelig, har aldri vært uten dekning mellom Drøbak og Göteborg.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Guest Avmønstret#

Hos ICE koster det i hvert fall ikke noe ekstra å bruke i Sverige og Danmark. Dekningen er upåklagelig, har aldri vært uten dekning mellom Drøbak og Göteborg.

Gjelder også enkelte av teleselskapene. Kan ikke detaljene men Tele 2 og onecall og sikkert flere har vel like priser for bruk i Skandinavia? Telemor driver vel neppe med konkurranse på slikt så lenge folk ikke bryr seg. Redigert av Avmønstret# (see edit history)

Jeg også gjør som HAIK. Bruker helst Ipaden som modem slik at jeg kan ha telefonen "fri". Bruker "Hotspot" funksjonen på Ipaden og WIFI, så alle ombord kan logge seg på det. Mitt abonnement er gjennom jobben der vi har 15GB datatrafikk pr måned inkludert, og de to SIM kortene jeg har går på samme kvote.

Her på Kommersøya funker det fint - og det funker stort sett fint alle andre steder vi er på også.

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Jeg kiler inn et spørsmål i denne tråden, jeg skulle gjerne hatt noen råd og erfaringer av samme type, men da med fartsområde Vestlandet, mest det sørlige Vestlandet ...

Ifølge dekningkartet http://www.net-1.dk/erhverv/daekningskort/ er det bra.

Og med et bedrifts abonnement og en bra antenne burde det funke.

Men sjekk ut denne.

http://www.seilas.no/wip4/detail.epl?id=2173010&cat=4914

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Ingen dekning i påsken på Koster med ICE.

Kuttet ut ICE og har innstallert router fra Netcom. Tre ganger raskere hastighet i vår område ved Drøbak. Sammenligner ICE og Netcom i perioder enda pga lang oppsigelsestid. Er ikke i tvil om at vi gjorde det riktige.

Kuttet ut ICE og har innstallert router fra Netcom. Tre ganger raskere hastighet i vår område ved Drøbak. Sammenligner ICE og Netcom i perioder enda pga lang oppsigelsestid. Er ikke i tvil om at vi gjorde det riktige.

Redigert av Astor (see edit history)

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

ICE har sin store styrke i lang rekkevidde og god geografisk spredning. I tillegg gjelde abonnement også i Sverige og Danmark. God hastighet i Sverige, dårlig i Danmark. Båndbredden er selvfølgelig langt dårligere enn i mobilnettet. Jeg har, og vil ha ICE for å oppnå dekning der mobilnettet er svakt.

Men, der mobildekningen er god er som oftest hastigheten langt større med mobilt bredbånd. Noen steder er Telenor best, andre Netcom. Vi bruker Telenor og opplever 4G og suveren hastighet på stadig flere steder.

I Sverige og Danmark bruker vi bredbånd kontant fra 3, samme kort i begge land, SEK299 for en måned og 100 Gb, 3G og 4G og hastighet oppimot 50 Mb/s

Å holde på å sammenlikne ICE og mobilnett er tull! Det er forskjellig frekvens, båndbredde og rekkevidde. Begge har fordeler og ulemper. Man driver da ikke å sammenlikner sykkel og ski! Sykkel er ikke egnet i dyp snø, men selvfølgelig, det er fulgt mulig å gå på ski på asfaltveier og, hvis man absolutt vil!

Redigert av Regina III (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...