Smiley Startet 10.Mai.2014 Link til dette innlegget Startet 10.Mai.2014 Jeg rigger nå den nye skjærgårdsjeepen med en Evinrude 135 DI. Skal sette inn drivstoffilter/vannutskiller, men lurer på om pumpeblæra til drivstoffet bør være plasert foran eller etter filteret. Eller har ikke dette noen betydning? Sitér dette innlegget AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post
øyværing Svart 10.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2014 Hei. Vet ikke om det har noe å si.. både den gamle johnson motoren å den nye yamaha motoren hadde filteret mellom tanken å pompeblæren. Sitér dette innlegget Rana plast 530 med 40 mercury 4t. 18 Hemnesbygd snekke 10 sabb diesel (morild) 14 Ranaspisse For livets glade gutter går solen aldri ned Link to post
ivar Svart 10.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2014 sånn er det på Yamarinen min også Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Smiley Svart 10.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2014 Ok, jeg har nemlig mest plass / slange å gå på før vannutskilleren, men kan nok få det til etter også... Sitér dette innlegget AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post
Sjeldenutpå Svart 10.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2014 Ville hatt blære først eg, enklere å toppe filter å lufte det då :-) Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
SeaRaymond Svart 10.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2014 Ikke sikkert det har noe praktisk betydning. Men drivstoffet blir jo suget gjennom filter. Med en pumpe foran og den betjenes vil en presse drivstoff gjennom filter.... Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 10.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2014 Pumpa skal stå mellom vannutskiller/filter og motoren. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.