valvolainen Startet 10.Mai.2014 Link til dette innlegget Startet 10.Mai.2014 Hola compadres! Har en B18 i en tresfjord 26 fra 1970. Jeg ser at girolja inneholder stort sett vann med innslag av litt oljerester. Er det 'vanlig' girolje som skal være i disse tro? 75-90w eller lign? Fant desverre ikke et eneste merke/nummer eller slik på girkassen. Sitér dette innlegget Link to post
valvolainen Svart 10.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2014 Edit - etter intens googling etter "old marine gearbox" ser det ut som om jeg har en Borg Warner 71C. Ifølge manualen er det DextronII som skal oppi her. Dette er vel da helt normal ATF? Sitér dette innlegget Link to post
valvolainen Svart 10.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2014 Sugde ut 0.8l med sort guffe og litt vann i bunnen. Fylte på 1liter ATF, peilepinnen viser normalt, og hvinelyden som var der i ettermiddag er borte. Sitér dette innlegget Link to post
fannefjord 2 Svart 10.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2014 borg warner skal ha 15/40 eller 30 mineralolje . Er det vann i olja er oljekjøler gåen Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 10.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2014 Min Borg Warner gearkasse skal har ATF olje! Sitér dette innlegget Link to post
valvolainen Svart 10.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2014 Står vitterlig DexronII hydraulikkolje i manualen. Står også at den KAN kjøres på singelgrade 30 eller 40w, hvis omdreiningene på motor IKKE overstiger 3000. Står forsåvidt spesifikt at den overhodet ikke skal ha multigrade. Sitér dette innlegget Link to post
Hjeltefjord Svart 10.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2014 Kassen skal ha Dextron 2.Har du vann i olja er oljekjøler gåen.Skift kjøler. Sitér dette innlegget Link to post
valvolainen Svart 10.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2014 Siden dette er første sesongen med båten bytter jeg oljen nå og peiler oljen etter hver tur. Ser fort om vannet returnerer. Sitér dette innlegget Link to post
Muren Motorsport Svart 10.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2014 "ATF" olje.. er ett vidt begrep.. det står for "Automatic transmission fluid" og der finnest mengder av oljer innen di bokstavene... fylle ford sin "atf" olje på ei gm gearkasse fører til havari på få dager. f.eks.. Sitér dette innlegget Link to post
valvolainen Svart 11.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2014 Var dexronII som var spec, ikke generisk ATF. Såvidt jeg skjønner er dexronIII olje bakoverkompatibel med dexronII, så om man fyller dexronIII er man innafor. Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 11.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2014 Det er sånn jeg skjønner det også! Sitér dette innlegget Link to post
Hjeltefjord Svart 12.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2014 Anbefaler deg å skifte oljekjøler først som.sist.Har du vann i olja er oljekjøleren garantert gåen.En ny kjøler får du fra alt fra en tusenlapp til to.Dexron 2 får du på Tess. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.