Jump to content

Generator stoppet etter service

Aksept2014

Recommended Posts

Hvorfor velge service fra et firma som leverer en ubrukelig vare ?

Dieselboy mener at vi må sjekke nivåer etc. selv etter en service er foretatt av "noen som kan dette".

Hvorfor sette jobben bort da ?

Det er mange ukyndige som skrur på biler på bilverksteder som skal være "godkjente". Dette er vel noe de fleste har opplevd.

Jeg tror det er enda flere som tar service på båter som ikke har peiling.

sailorBoy

Det er jo lovende hvis det kun er slangeklemmen på dieselslangen. Da er det bare litt spill som må ryddes opp i regner jeg med. Generator har forøvrig kun gått 50 timer, derfor ser det nytt ut, slik jeg liker det :)

Men hvis det er "helt normalt" å sjekke disse nivåene rett etter service, hvorfor gir ingen beskjed om dette?

Et dekkverksted er f.eks veldig gode på å fortelle oss at vi må etterstramme bolter

Redigert av Aksept2014 (see edit history)

Kjølevæsketanken.....denne skal være TOM, da denne kun fanger opp overskytende væske fra systemet, fra overløpet under troppen til varmeveksleren.

Akkurat det samme jeg tenkte pga av tankens plassering. Turte ikke si det, da jeg ikke kjenner motoren og var redd for å mislede. De er dyre disse aggregatene, så greit at rådene er så korrekte som mulig.

Aksept, basert på alle tips her:

Luft på slangen som er løs, garantert dieselluft du kjenner. Fest den.

Gå så over alle slangene på kjølesystemet, se etter lekkasje. Hvis du ikke finner det, supert

Les manual for hvordan kjølevæske måles/etterfylles, følg instruks.

Jeg tror du da er klar til å starte opp igjen. Antakelig har du en håndpumpe ett sted, så pump dieselen rundt i systemet, og du må nok jobbe litt med starter for å lufte ut den siste luften i systemet og jeg tipper den starter igjen. Jeg antar den er selvluftende. Det vil stå i manual det også, og dieselboy vet det helt sikkert, som kjenner motoren.

Lykke til.

Eg har hørt at å drysse ut vaniljesukker skal hjelpe. (Men eg ville zalovasket først) Kanskje etter noen dager virkning så kan du skylle det vekk og lense ut. Eg veit ikkje korleis vaniljesukker blir i vann, så eg ville prøvd å røre litt ut først i eit glass vann, slik at du unngår at det ligger noko klin igjen.

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...