Jump to content

Er Gobbi et Greit valg?

princess32

Recommended Posts

Har sett at det er noen tråder med denne båttypen her. Men kan ikke se at det er så mye beskrivelse av kvalitet og sjøegenskaper. Hvordan oppleves disse Italienske båtene?.

Er det skikkelig V-bunn?. Elektrisk anlegg?.

De ser veldig tøffe ut. Er det bra båter og vil de holde seg i pris??.

Har kikket litt på nordiske båter også. Scand Dynamic 9200. Sikkert en bra båt men liten i forhold til størrelse.

Har sett på en Viksund 310 St Cruz.

Er Gobbi som nå har blitt Atlantis et greit valg??

Som sagt er jeg kanskje litt innhabil, men drister meg til å komme med litt konkret info.

Båten er relativt tung, og har en markant V-bunn. Sjøegenskapene er meget gode etter min oppfatning. Har gått med båten i mye forskjellig vær. Stiv kuling inne i fjordene med krapp sjø på 1,5 m. går fint i plan med litt redusert fart. (22 - 23 knop) Tung havsjø rundt Stad o.l. går også som en drøm når du finner rette farta. Det jeg best kan sammenligne med var Marex 350 som jeg hadde tidligere. Dette er også veldig gode båter, men slår vesentlig mer i motsjø.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...