dobba Startet 11.Mai.2014 Link til dette innlegget Startet 11.Mai.2014 Har en gammel johnson 50 hk(1987). Kjøpt tiny-tach og satt på, kan jeg stole på den? Når motor står å bakke på tomgang viser tach'en 1900-2100 omdr,men høres virkelig ikke sånn ut, nesten så han stoppe hele tiden. Høres ut som 7-800.... stemmer dette? Sitér dette innlegget Link to post
oivindg Svart 11.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2014 Du får apper til mobilen som kan måle turtall ut fra lyden. Jeg prøvde en sånn, og den målte riktig turtall på mine to motorer samtidig, selv når jeg kjørte dem på forskjellig turtall. Husker dessverre ikke hva appen het. Sitér dette innlegget Øivind Link to post
dobba Svart 11.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2014 Fant:) prøve det da og satse på at det ikke samsvare helt med den eg har! Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 11.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2014 Kan du stille inn sylinderantall på turtelleren? Husk at totaktere tenner for hver omdreining mens firetaktere tenner for annenhver. Sitér dette innlegget Link to post
dobba Svart 11.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2014 Skal virke på alt av motorer ble det lovet, 1-8 syl. Får på maks ca 6400 omdr, skal være wot 5500. Hva kan gå ødelagt av for høyt turtall? Hadde ikke reagert på turtallet uten noe måler,høres ikke ut som formye belastning... Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 11.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2014 (redigert) Du må stille om gradene, du har valg mellom 180, 360 og 720 grader for at det skal stemme for både 2 og 4-takt og forskjellige tenningssystem. Jeg har en Tech Tach og den funket fint med min E-tec 50 den gangen. Fikk bekreftet min mistanke om at original turteller viste for lite. Jeg tror jeg prøvde meg fram med innstillingen av gradetallet til jeg fikk normal verdi på tomgang. http://www.amickssuperstore.com/DTI_2_Cycle_Two_Stroke_Tachometer_Tach_p/dti%20tech-tach%20tt-20k%20tach.htm http://www.refugeforums.com/refuge/showthread.php?t=965760 Redigert 11.Mai.2014 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
dobba Svart 11.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2014 Takker, får klå og trykke når eg er i båten neste gang. Men om den stemmer, er det dritfarlig å ha høyere turtall enn anbefalt wot? Annet enn bunkersregninga? Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 11.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2014 tja slitasjen øker jo unødig iallefall Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
taunus Svart 11.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2014 når du setter motoren i gir vil du nok merke hvis turtallet er for høyt. Det skal ikke smelle, og båten skal ikke ha 5knop på et sekund. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.