Havgap Startet 11.Mai.2014 Link til dette innlegget Startet 11.Mai.2014 Jeg har en 90 hk Mercury Optimax (2009) der jeg fikk feilmelding water pressure sensor på slutten av sesongen i fjor. Verkstedet fant ikke noe på service, og feilen var der da jeg begynte å kjøre i år. Nå fant verkstedet en feil på en elektrisk bryter, men når jeg hadde kjørt i 10 minutter kom feilmeldingen på igjen. Er det noen som har erfaringer og tips om hva feilen skyldes?? Sitér dette innlegget Link to post
steelcontax Svart 11.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2014 Bytt pop-off valve i thermostathuset. Forholdsvis grei sak. Sitér dette innlegget Link to post
Havgap Svart 11.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2014 Supert, da er det vel sånn at de må byttes - og at det ikke er noen feil som kan repareres, og da burde vel verkstedet gjort det første gangen. Jeg får høre med dem! Sitér dette innlegget Link to post
steelcontax Svart 11.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2014 Be de sjekke mot Brunswick, mener denne skal byttes med gitte intervall. Sitér dette innlegget Link to post
Supermix Svart 18.August.2020 Link til dette innlegget Svart 18.August.2020 Hei, har også denne feilen på min 2009 75hk optimax. "Water Pressure Sensor malfunction." Trykket viser --- istedenfor tall. Det er altså ingen lesning fra denne sensoren. Temperaturen er ok, og kjølevannstrålen er normal. Tenker da at det er selve sensoren som er gåen, noen erfaringer? Sitér dette innlegget Link to post
Supermix Svart 14.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2020 Løsning: Etter å ha bytta sensor og problemet var der fortsatt satte jeg båten på verksted. Viste seg at det var to slike sensorer (den ene gjemt litt) og jeg hadde bytta feil sensor - den som virka. Trodde jo det bare var en stk.. *sukk* Sitér dette innlegget Link to post
Supermix Svart 25.November.2020 Link til dette innlegget Svart 25.November.2020 PS. har en ekstra WPS sensor liggende. Om noen trenger, så send PM. Sitér dette innlegget Link to post
Pmykl Svart 20.September.2022 Link til dette innlegget Svart 20.September.2022 Hei Supermix Hvor ligger den andre føleren. HAR dette problemet på min 75 Optimax Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.