baatsman Startet 12.Mai.2014 Link til dette innlegget Startet 12.Mai.2014 Vi er 3 par som snart starter vår seiltur ut i fra Biograd i Kroatsia. Noen som har forslag til en ukes tur. De fleste turer som jeg har lest om her handler ut i fra Split som ligger 8-10 timers seiltur unna. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
oystein_k Svart 12.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2014 Hei Jeg har vært på ukestur fra Sukosan litt lenger nord og fra Sibenik litt lenger sør og kan anbefale : https://baatplassen.no/bildearkiv/53/53682/rute.jpg Det er kanskje ikke så lett å se, men gå sydover til Kakan. Fin naturhavn. Så en lang tur over til Maslinica på øya Solta. Deretter opp igjen til sydenden av kornatiøyene. Mange fine naturhavner her. En tur innom Telacica Bay er å anbefale. Dette skal være sånn ca 130 nm. Ellers bruker det å ligge fine guidebøker i båtene. Finnes også noen apper man kan laste ned med ruteforslag Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 12.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2014 Ut i fra et lite planleggingsmøte, tror jeg at det blir mest seiling fra Restaurant til restaurant. Men ser at ruten er rimelig lik det vi tenkte. Tenkte litt på Hvar som alle snakker om, og det er vel ca 60- 65 nm unna tror jeg. Opp tidlig og ta et langt leg burde det være helt overkommelig for alle. Takker for info, men kan bare komme med flere forslag. Ellers regnet vi med at lå en del info i båten. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
baatsman Svart 13.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2014 Noen flere tips Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Ventus Svart 13.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2014 Dette var ruta vi fulgte i en uke i fjor - litt på land, noe roligere steder...Koordinater kan sendes :) Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 13.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2014 Send gjerne koordinater. Takker Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.