Våtbåt Startet 12.Mai.2014 Link til dette innlegget Startet 12.Mai.2014 Hei, av en eller annen grunn fulgte gjengene med skruen når jeg skulle skru ut skruen. Gjengene ser ut som en spiral. Se bildet, det er ringet rundt hvilket hull det er snakk om. Hva bør jeg gjøre? Gjenge på nytt, bore gjennom hele og sette inn en gjennomgående skrue med mutter på baksiden? Kan det fikses til originalt igjen? Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 12.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2014 (redigert) Dette fikser du lett med dette eller tilsvarende. Redigert 12.Mai.2014 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
emmis Svart 12.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2014 (redigert) Bor igjennom ,bruk gjennomgående syrefast bolt med låsemutter. Løsgjenger nede der ruster og blir bare dritt. Redigert 12.Mai.2014 av emmis (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 12.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2014 Om gjengene som fulgte med ut ser ut som en spiral, så kan det tenkes at det er forsøkt å fikse før med type "helicoil" som tilsvarende det settet fra BT.. Er det mulig, så bor gjennom og bruk gjennomgående bolt Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
ehrnst Svart 12.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2014 Hva med å bore overdim og gjenge opp på nytt? Bare å bytte bolt Sitér dette innlegget Link to post
Våtbåt Svart 12.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2014 Vedr å bore gjennom, vil godset tåle dette? Noen som har erfaring med det? For meg virker dette som den enkleste og mest varige løsningen - forutsatt at godset (drevplaten) tåler det. Sitér dette innlegget Link to post
emmis Svart 12.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2014 Det går fint,la opphengsbolten til drevet sitte på plass så du får riktig vinkel på hullet. Sitér dette innlegget Link to post
Våtbåt Svart 12.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2014 Er det sånn at M10 er 10 mm i gjengene? Jeg målte hullet til 10mm i diameter og ca 7,5 dyp. Sitér dette innlegget Link to post
Dieselboy Svart 12.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2014 (redigert) Ville valgt å sette inn en ny gjengeinnsats. http://m.youtube.com/watch?v=e3RxjaHGNOs Redigert 12.Mai.2014 av Dieselboy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Våtbåt Svart 12.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2014 Hvorfor? Sitér dette innlegget Link to post
Dieselboy Svart 12.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2014 Da er det originalt. Produsenter bruker ofte gjengeinnsatser, rustfrie, på aluminiumsdeler for bedre styrke enn gjenger rett i støpegods. Sitér dette innlegget Link to post
Våtbåt Svart 12.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2014 Jeg skal ikke gjenge den men bore gjennomgående. Trer igjennom en M10 med låsemutter på andre siden. Sitér dette innlegget Link to post
emmis Svart 12.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2014 Orginalbolten er tommer litt under 8mm. Sitér dette innlegget Link to post
Dieselboy Svart 12.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2014 5/16" Sitér dette innlegget Link to post
emmis Svart 12.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2014 Orginalbolt. Sitér dette innlegget Link to post
Våtbåt Svart 12.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2014 Det stemmer nok, 8mm på gjengene mens hullet er 10mm. Siden jeg skal ha gjennomgående så burde jeg muligens gå for M10, blir litt tettere. Takk for bildet! Ser at skive er lurt å ta med også. Sitér dette innlegget Link to post
Dieselboy Svart 12.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2014 Gjengene i hullet er 10 mm ca, grunnet at det skal være plass til gjengeinnsatsen. Gjengeinnsats er ca 10 mm utv og M8 alt 5/16" innvendig Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.