Jump to content

Båtinnredningsverksted i Danmark/Sverige


Morten_L

Recommended Posts

Jeg fikk den triste meldingen av møbelsnekreren jeg hadde avtalt at skulle innrede seilbåten min at han ikke hadde til til å starte før til høsten :cryin: (ikke nå i vår som jeg hadde håpet)

Jeg vurderer derfor å få noen andre til å innrede for meg. Tanken slo meg da at det sikkert er noen dyktige (og rimelige) båtbyggere/møbelsnekrere i nord Danmark eller svenske vestkysten, og lurer derfor på om noen her på båtplassen har noen anbefalinger evnt forslag på fimaer?

 

Hilsen Morten som fremdeles håper på å redde båtsesongen :smiley:

Link to post
Share on other sites

Jeg ser utfra hjemmesidene dine at innredningen delvis er på plass, selv om mye er ødelagt?

 

Hvis så er tilfelle, og du skal ha samme utforming som tidligere, kan du kanskje lage dette selv, på basis av emner som er der og da ha større sjanse for å redde sommerens gleder ?

 

Å få tak i møbelsnekker/firma til å gjøre jobben nå, det blir som å vinne topp-premie i lotto to uker på rad tror jeg, da mitt inntrykk er at de aller fleste har nok å gjøre nå.....

Link to post
Share on other sites

Lidköpings Båtsnickeri er i alle fall svært dyktige. Driver mye med modernisering og oppgradering. Også bygging av nye båter. Har egen hjemmeside med mye foto (http://www.lidkopingsbatsnickeri.se) hvor du får mer info. Ligger ved Vänern, så du må opp Trollhätte kanal fra Gøteborg. Tar vel en dag, tror jeg.

 

Aner ingenting om prisnivå og kapasitet nå

Link to post
Share on other sites

Det meste av innredning er ødelagt, akterkabinen er nå et helt tomt skall, salongen er det kun sofabenkene igjen i så det er MYE arbeid. Jeg hadde opprinnelig tenkt å gjøre alt arbeidet selv, men etter brannen svikta motet på å innrede for andre gang :nonod: . Jeg er også student og går en travel tid i møte med eksamner og annet guff :headbang: .

 

Men jeg skal høre med http://www.marininredning.se/ de ser jo ut til å gjøre skikkelig arbeid :yesnod:

 

Morten

Link to post
Share on other sites

Kan forsovidt godt dra til Polen, men da må jeg vite at verkstedet gjør ordentlig arbeid eller være der mens de gjøre jobben(noe jeg ikke har tid til før til sommeren)

Hvis noen har tips til seriøse og dyktige verksteder i Polen er det absolutt aktuellt.

 

Morten

Link to post
Share on other sites

thor og Gunga Din har litt kontakter der nede...?

 

Også har jeg sett på sidene til Bruce Roberts at det foregår en viss bygging i Baltikum. Du må selvsagt ha referanser før du setter vekk en slik jobb.

 

Kanskje Pronavia, som bygger Contrast i Polen, kan hjelpe deg å komme i kontakt med noen som kan hjelpe deg.

 

Geir

Link to post
Share on other sites

Jeg fikk den triste meldingen av møbelsnekreren jeg hadde avtalt at skulle innrede seilbåten min at han ikke hadde til til å starte før til høsten :cryin: (ikke nå i vår som jeg hadde håpet)

Jeg vurderer derfor å få noen andre til å innrede for meg. Tanken slo meg da at det sikkert er noen dyktige (og rimelige) båtbyggere/møbelsnekrere i nord Danmark eller svenske vestkysten, og lurer derfor på om noen her på båtplassen har noen anbefalinger evnt forslag på fimaer?

 

Hilsen Morten som fremdeles håper på å redde båtsesongen :smiley:

Kan på det varmeste anbefale disse: http://www.martinssonsvarv.se

De skiftet ut deler av innredning min etter grunnstøtning. Perfekt utført arbeid. Har også benyttet dem til andre større arbeider.

 

Men det spørs om de har tid / kapasitet / mulighet til å ta det på kort varsel ...

Link to post
Share on other sites

Dette er gamle "miss credit" til knut?, har den brenni to ganger? Brant ikke den i middelhavet eller no sånt?

<{POST_SNAPBACK}>

 

Sånn går det når man bytter navn...

<{POST_SNAPBACK}>

Stemmer det ja :smiley:

Jeg vet ikke hvor den var når den brandt for Knut, trodde den var i hjemhavna.

Men navnebyttet ble gjort etter alle kunstens regler, høytidelig dåp med gudmor, vin til alle fremmøtte, og det blåste hatter og høy (som det bør når en stormfugl døpes) vi haddde til og med en fin og ulykkesfri jomfrutur til Skagen dagen etter dåpen, så jeg tror ikke navnebyte skal ha skylda her :lol:

Onde tunger vil ha det til at den burde omdøpes fugl fønix :wink:

 

Morten

Link to post
Share on other sites

Hej Morten_L !

 

problemet som jag ser det, er att du vill ha gjort arbetet nu på våren-sommaren?!?!

 

jag har en kompis som tagit ned sin träbåt til Poznan, mitten av Polen för att göra en totalrenovering

av sin träbåt !! till ett superbilligt pris !

 

her i Bohuslän er det som i Norge, båtbyggarna har som mest o göra just nu !

 

är det 'panik' eller kan du vänta litt ??

 

jag har några navn her i Bohuslän, send mig en IM så skall jag pröve o hjälpa dig!

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

jag har en kompis som tagit ned sin träbåt til Poznan, mitten av Polen för att göra en totalrenovering

av sin träbåt !! till ett superbilligt pris !

 

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg har nå tatt kontakt med verkstedet Gunga Din gav meg adresse til i Poznan i Polen. Han var interessert i å gjøre jobben og ville gjerne komme opp til Norge å se på jobben/avtale videre. Han ville gjøre jobben på sitt verksted i Polen, hans forslag var da at jeg seiler båten til Świnoujście, og at han ordener videre transport på lekter til Poznan (som ligger langt inni Polen).

 

Mitt spørsmål er egentlig om noen har noen motforestillinger mot å få gjort en såpass omfattende jobb i Polen? Jeg har tengt å være der i perioder for å følge med på arbeidet og evnt oppklare missforståelser.

 

Morten

Link to post
Share on other sites

Kan forsovidt godt dra til Polen, men da må jeg vite at verkstedet gjør ordentlig arbeid eller være der mens de gjøre jobben(noe jeg ikke har tid til før til sommeren)

Hvis noen har tips til seriøse og dyktige verksteder i Polen er det absolutt aktuellt.

 

Morten

<{POST_SNAPBACK}>

svogers hadde for over 10 år siden vært i Polen og rigget en Nordlandskutter. Dro tilbake for å få båten innnredet til charter bruk, men de dyktige polakkene var nå vekke og verftet hadde vel tatt inn murere. Resultatet ble dårlig og feil i tillegg til at andre ting ble ødelagt og utstyr som bare forsvant.
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...