Jens1986 Startet 13.Mai.2014 Link til dette innlegget Startet 13.Mai.2014 Hei,Min far blir 70 år i morgen. Han har nettopp kjøpt seg hytte ved sjøen og en Buster som han skal nyte pensjonisttilværelsen med :)Har noen noe gavetips? Båt/hytte/fiske. Han har alltid vært en fiskeentusiast, men kun innlandsfiske. Vurderer å kjøpe krabbeteiner, men tar gjerne i mot andre tips. Helst noe jeg kan finne i butikk i Oslo! Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 13.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2014 Krabbeteiner er ikke dumt. Alternativt en pilkestang, kort stang er greit i liten båt;-) Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Framtia Svart 13.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2014 Godt tøy (fiskedress?), flytevest?, sydvest? fiskekniv? Ta deg en tur på en båtbutikk så finner du mange gode gaveartikler :-) Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Jonas78 Svart 13.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2014 Hvor mye har du tenkt å bruke? Sitér dette innlegget Bruk vest! Link to post
Eureka Svart 13.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2014 En skikkelig redningsvest med lys, skrittstropp og sprayhood. Koster fort 2500 kr Sitér dette innlegget Link to post
Festina_Lente Svart 13.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2014 Har han ikke seilt før så gi han et seilkurs! Det er aldri for sent ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 13.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2014 Seile Buster? Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Festina_Lente Svart 13.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2014 Seile Buster? Alt kan seiles sånn sett Kanskje Busteren blir byttet ut etterpå... Sitér dette innlegget Link to post
Jens1986 Svart 13.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2014 Takk for tips så langt! Er det noen båtbutikker i Oslo å anbefale? Hvor mye har du tenkt å bruke? Alt fra 0,- til 3000,- :) Sitér dette innlegget Link to post
Jonas78 Svart 13.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2014 Ok :-) Hvis jeg skulle ut å fiske mye hadde jeg satt pris på gode (flyte)klær. Har hørt mange er fornøyd med Fladen flytedress, varm, vanntett og flyteplagg. Har ikke erfaringer med den selv, så du må gjøre egne undersøkelser :-) Sitér dette innlegget Bruk vest! Link to post
Guest Avmønstret# Svart 13.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2014 Flyteplagg som ser ok ut og også varmer godt. Flytedress som man kaller for varmedress :-) -------- Vet ikke hvilken "type" din far er men jeg tror ikke jeg hadde klart å få gubben her til å bruke en fancy vest med skrittstropp osv for å ta seg en tur i småbåten. Men et flyteplagg derimot går bra. --------- Et helt annet tips, røykovn. Mener de har en passe stor sak på jula. Ovn for kaldrøyking må han lage selv men varmrøykt smaker jo fantastisk godt. Sitér dette innlegget Link to post
Jonas78 Svart 13.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2014 -------- Vet ikke hvilken "type" din far er men jeg tror ikke jeg hadde klart å få gubben her til å bruke en fancy vest med skrittstropp osv for å ta seg en tur i småbåten. Men et flyteplagg derimot går bra. --------- He he, er vel ikke alle "gamlinger" som er som den berømmelige nordlendingen som vi har diskutert her tidligere :-) Men "varmedress" som flyter er en god gave mener jeg! Sitér dette innlegget Bruk vest! Link to post
Eureka Svart 13.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2014 Varmedress/ flytedress er jo begrenset til årstid og ikke særlig anvendelig i sommeråret. Dessuten er det vel ikke godkjent på linje med redningsvest. Det er jo ikke krage som snur kroppen. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 13.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2014 Åjoda, eg har godkjent varmedress med 150N oppblåsbar vest med krage. Trur den heiter Te'havs 150. Men en vanlig Fladen er også grei og finnes i fleire N klasser trur eg. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Nord West 420 Svart 13.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2014 (redigert) Personer som havner på sjøen livløse i flytedress kan være "umulige" å oppdage da personen blir liggende svært dypt i vannet. Falsk sikkerhet ift. en god vest etter min vurdering. (ikke det at jeg har erfaring med alle flytedresser) Redigert 13.Mai.2014 av HR312MK1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Euklid Svart 13.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2014 Hva med et ekkolodd for å finne ut hvor fisken gjemmer seg? Får komplette løsninger fra litt over en tusenlapp. Sitér dette innlegget Link to post
Jens1986 Svart 13.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2014 Flyteplagg som ser ok ut og også varmer godt. Flytedress som man kaller for varmedress :-) -------- Vet ikke hvilken "type" din far er men jeg tror ikke jeg hadde klart å få gubben her til å bruke en fancy vest med skrittstropp osv for å ta seg en tur i småbåten. Men et flyteplagg derimot går bra. --------- Et helt annet tips, røykovn. Mener de har en passe stor sak på jula. Ovn for kaldrøyking må han lage selv men varmrøykt smaker jo fantastisk godt. Røykovn var et genialt tips - takk! Han er svært interessert i mat, så det passer nok midt i blinken! Takk for andre gode tips! Sitér dette innlegget Link to post
Otto R Svart 13.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2014 Ull undertøy varmer godt Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 13.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2014 En Fladen flytedress, som du kaller varmedress ved overlevering, så han ikke fremstår som en pyse. ;-) (Dårlig forsøk på humor) Ekkolodd? Fiskeutstyr? Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.