Jump to content

Hvor får jeg tak i store batterikasser - 230Ah Gel

sap_2000

Recommended Posts

Har hentet 3 stk Haze 230 Ah Gel batterier.

http://www.gylling.no/produkter/batterier/haze-marine-batterier.shtml?meny=0;divmeny=0

Skal ha 2 av de under senga i forkabinen hvor det har vært 1 x 150Ah fra før og skulle gjerne hatt fatt på 2 stk kasser til disse.

Batteriene måler ca 520x280x22

Noen som vet hvor jeg får tak i slikt, helst i osloområdet?

Kan ikke si jeg gleder meg til å få 70-kilos klossene på plass i båten ;-)

Mvh. SAP

Skikkelige beist de batteriene. Regner med at det er HZY-MR12-230, de er faktisk 245Ah. Jeg har to ombord, montert før sesongen i fjor, og de har fungert bra så langt. Litt lavere hvilespenning enn jeg hadde forventet, men kapasiteten ser bra ut. Blir spennende å høre hvordan de fungerer hos deg.

Er redd det ikke er så lett å finne batterikasser. Jeg er interessert selv, hvis du finner noe som passer.

Øivind

Ja, samme batterier. Hva er hvilespenningen hos deg?

Jeg målte disse i går rett ut av eskene og de viste 12,88 - 12,90v. Nå vet jeg jo ikke ladestanden på disse og hvor lenge de har stått, men det virker jo greit ut av esken.

Har en kompis med en litt mindre variant av samme batterier som rapporter hvilespenning over 13v

Mvh. SAP

Ja, samme batterier. Hva er hvilespenningen hos deg?

Jeg målte disse i går rett ut av eskene og de viste 12,88 - 12,90v. Nå vet jeg jo ikke ladestanden på disse og hvor lenge de har stått, men det virker jo greit ut av esken.

Har en kompis med en litt mindre variant av samme batterier som rapporter hvilespenning over 13v

Hos meg faller de fort ned rundt 12.7V

Øivind

Ring til W-Yacht og spør SAP. Jeg har 230 amp i kasse som sitter originalt og det er jo mulig Ola Andre hos W-Yacht har skaffet slike tidligere.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...