Torsen67 Startet 15.Mai.2014 Link til dette innlegget Startet 15.Mai.2014 Er dette en god motor? Regner med den er i fra 80-tallet og det er ett par ting jeg lurer på: - det er ikke temp måler. Hvordan holder man øye med tempen da? - kan den bygges om med til varmeveksler? - hvordan er deletilgang? - hvis man bytter motor, kan akslinger og gir beholdes, eller må alt byttes ut? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 15.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2014 Regner med at du har en varsellampe for høy temp. Den kan bygges om, men resutatet står ikke alltid til forventningene. Husk den har vært saltvannskjølt i 30 år og kan være ganske så tett i kanalene. Deletilgang er neppe noe problem. Du trenger uansett vanligvis ikke mer enn impeller og filtre til normalt vedlikehold. Om du må bytte aksling og propell avhenger av hvilken motor du putter inn. En motor med ca samme turtall, størrelse og gearutveksling kan bruke samme aksling/propell. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Torsen67 Svart 15.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2014 Dette er ett bilde jeg fant på finn.no Skulle kanskje ikke brukt det ser jeg nå. Men er det noen som klager så fjerner jeg det:-) Motoren har visst stått på land i 5-6 år så det er ikke sikkert motoren har fått såå mye juling av saltvannet. Men er det sånn at denne motoren er bygget kun for saltvann eller er det sånn at man kan velge dette selv når man kjøper en motor? I så fall så burde det vel være bolt-on konvertering å få tak i? (koster sikkert skjorta men..) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.